Bavaria 420 Virtess Flybridge

NÅ MED FLYBRIDGE: Bavaria har lansert sin første båt med flybridge.
STOR PLASS: Flybridgen er enorm, og har god plass både i kjøreretningen, og til å nyte livet på sittegruppen akter.
BYSSE: Stor bysse med god benkplass for matlaging.
SALONG: Stor og minimalistisk salong.
BAD: Flybridgen har utnyttet plassen godt, og har blant annet fått plass til to bad.
EGEN KAFFEMASKIN: Kaffen er snart klar! Kaffemaskinen leveres med båten, fra fabrikk.
HOVEDLUGAR: Fin og lys lugar, med god bevegelighet også på siden av køya.
FOR DAMENE: Sminkebord med speil i hovedlugaren.
Bavaria 420

Modellen som måtte komme!

Den bare måtte komme. Bavaria 420 Virtess Flybridge gjør modellutvalget til den tyske båtkjempen komplett, men svarer den til forventningene?

Publisert Sist oppdatert

Bavaria har en stor og lojal kunde-masse i Norge. De rimelige tysk-produserte båtene har gang på gang vist at pris har en betydning i massesegmentet, og at det å bygge billig ikke er ensbetydende med dårligere kvalitet eller sjøegenskaper. Enklere ja, og med flere ting på utstyrslista, ja. Men det gjør også at kundene kan ta steget opp i en større bobåt, og heller la noe av utstyret komme med julenissen.

Mange har knyttet store forventninger til Bavarias nye 420 Virtess. For første gang skulle den tyske volumprodusenten presentere en flybridgebåt som skulle bringe litt mer luksus til båtmerket. Startprisen på båt levert i Norge er forholdsvis behagelige 3,2 millioner, eller rundt 3,5 millioner for en bra utstyrt båt, og nærmere 4 for en topputstyrt båt. Det betyr at Bavaria ikke lenger er prisledende, men blir liggende på cirka samme startpris i Norge som blant annet Jeanneaus nye Voyage 42. Sammenligner vi med konkurrentene Azimut Magellano 43, skiller det fortsatt over en halv million på skrætsj-utgavene. Nye Bavaria fremstår en smule mer konservativ i stilen enn sine klare utfordrere i markedet, Jeanneau Voyage 42 og Azimut Magellano 43. De har valgt å bryte mer med tradisjonene og lage en flybridgebåt som har rettere baug, stående eller svakt fremoverhellende glass i frontrutene.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER