Delphia 1350 Escape

MYE VOLUM: Mange mener båten kan se ut som en sko. Ja vel, men vi har jo hørt uttrykk som campingvogn om flybridgebåter. Smak og behag vurderer ikke vi. Men Delphia-verftet har her kommet opp med en gigantisk båt som går lett i sjøen, og gir hundre ...
EUROPAS BILLIGSTE I SIN KLASSE: Delphia 1350 Escape må være et meget godt valg for den som liker at det går sakte, og legger vekt på god plass. Her får du enormt mye båt for 1,5 millioner.
SALONGEN NEDE: Moderne materialer er brukt i innredningen uten at det går på bekostning av kvalitet synes vi. Mye er også forbedret fra byggenummer en av denne båten. Stolene kan festes under bordet når båten går i sjøen.
SALONGEN: Denne båten har flere salonger. En stor oppe, og en tilsvarende stor nede. Her går vi på autopilot, som passer en slik type båt meget godt. Vi opplevde at vi faktisk kunne sitte og lese litt mens vi tuslet oppover svenskekysten.
DELPHIA 1050 ESCAPE
REDERLUGAREN: Stor dobbeltseng med mye lys og direkte inngang til eget bad. Kan man ha det bedre?
REDERBADET: Badet er hverken stort eller prangende, men det fungerer langt bedre enn utedoen på hytta.
BYSSE OG KARTBORD: Byssa opp i salongen fungerer like fint som kartbord. Her boltret vi oss med vegetarlunsj og gode gammeldagse papirkart.
UTSIKT: Ligger man i dobbeltsengen er det dette man ser om alle dører står åpne.
FANT ROEN: Vi fant raskt roen bak rattet på denne båten. Her makset vi 9 knop, men fant oss best til rette rundt 7,5 knop.
MYE UTEPLASS: Selv om akterdekket er i minste laget, har du god tumleplass på fordekket. Høye rekker á la seilbåt gir trygg passasje til fordekket.

Big, billig & bra!

Å kalle Delphias nye 45-fots motorbåt for et slagskip vil være å ta i … litt! Men du skal reise langt før du finner en båt i denne størrelsen som er billigere og bedre. Den kan til og med bli en trendsetter når morgendagens båtkunder setter sjøbein.

Publisert Sist oppdatert

Vi utroper herved Delphia 1350 Escape til Europas billigste motorbåt i sin størrelse. Og den er for første gang på vei inn i en fjord nær deg. Første stopp er på messa Båter i sjøen, i Sandvika, og har du muligheten, anbefaler vi et besøk om bord. Dette er noe oppsiktsvekkende konseptuelt nytt og annerledes.

Mange rister på hode av både form og løsninger, men smak er noe vi ikke tester eller ønsker å ta stilling til. Dette er en båt som fungerer slik vi ser for oss at morgendagens markedstilpassede motorbåter skal gjøre. Her prioriteres bokomfort og miljø i åtte knop, fremfor høyhastighetssertifikat og edle tresorter. For 1,5 millioner kroner får du en komplett båt med baug og akterpropell, kartplotter, 85 hk motor fra verdens største industrimotorfabrikant, Kubota/Nanni. To bad, tre doble sovelugarer, bysse ogsalong både oppe og nede, rikelig med stuverom, og et fordekk som satte oss på tanken om at dette var et slagskip. Akterdekket er det eneste som fremstår litt trangt. Her er det ingen mulighet til å dekke et bord, men til gjengjeld kan du åpne skyvedørene ut mot akterdekket, slik at du får en åpnere følelse når du velger å servere familien oppe i styrehussalongen. Båten leveres også i en åpen versjon hvor det ikke er dører ut mot akterdekket. Når vi er inne på versjoner, leveres den i hele fire utgaver, med forskjellige innredningsløsninger. Alt fra fire lugarer med ett eller to bad, til vår versjon med tre dobbeltlugarer og to bad. Prisforskjellene er her minimale, uansett hvilken løsning du faller ned på.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER