Aquador 35 C

FULL GASS: Båten er motorisert med Volvo Penta D6 400, og med 3620 omdreininger som er maks gjør den 36 knop.
BREDE DOLLBORD: Man forflytter seg lett rundt styrehuset på 35-foteren, men det er lagt størst vekt på god plass innvendig.
SOLSENG: Fordekket har godt med rekker å holde seg fast i.
KOMFORTABELT: Førerplassen er oversiktlig og det er lett for føreren å komme seg ut på styrbord side via skyvedøra.
TRANGT: Uteplassen går på bekostning av god inneplass.
HVITT OG POLERT: Rundt det store spisebordet er det god plass i salongen.
KARTBORD: På babord side er det fin plass til papirkartet.
DAGSLYS TIL BADET: Ventiler slipper inn bra med lys.
FORKABIN: Stor dobbeltkøye og fin skapplass i båtens forkabin.

Nytt flaggskip for Bella-konsernet

Aquadors nye flaggskip har god plass inne, men det har gått på bekostning av uteplassen.

Publisert Sist oppdatert

Aquador er blant de dyreste motorbåtene fra vår nabo i De tusen sjøers land. Med Aquador 35 C har den finske produsenten Bella Boats lansert sitt flaggskip, og vi prøver nyheten i Kuopio i Finland. Raimo Sonninen, som er eier og leder av Bella Boats, sammenligner Aquador med Mercedes. Fabrikkene hans produserer også Bella og Flipper, som han sammenligner med henholdsvis Volkswagen og Volvo.

Når vi går om bord i Aquadoren har vi akkurat vært om bord i Sonninens Volkswagen, en Bella 9000. Vi må innrømme at det føles godt å komme om bord i finnenes svar på Mercedes. Men det kan også bli litt for mye av det gode, med blankpolerte bord som nærmest vil sende varselsignaler til alle i båten når den får sin første ripe i lakken. Som en kontrast til det mørke treverket har båten fått lyst interiør.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER