Prøvekjørt: Gozzi 29 Jeep
ARBEIDSLOKOMOTIV: Gozzi 29 Jeep er et glimrende
arbeidsredskap med ypperlige sjøegenskaper. Det
spisse V-bunnskroget gir rask og sikker transport
nesten uansett vær.
Velskrudd lokomotiv
Gozzi 29 leveres i to varianter på samme skrog. Jeep er et passende begrep på båten med styrhus. Her sitter du som i en bil med lavt støynivå og høy komfort.
Gozzi er et norsk produkt, men har noe fragmentert produksjon. Skrogene støpes i Sverige, og montering foregår i Langesund og på Nesodden. Jeepen blir montert i Langesund.29 foteren har et smalt 24 graders V-bunnskrog som mestrer de fleste forhold. Dette er ingen leken båt. Den tar jobben på alvor og skjærer gjennom bølgene uten å gjøre for mye ut av seg. Med to luftdempede stoler, som man kan regulere dempingen på ettersom hvor mye sjø det er, har man full kontroll i en hver situasjon. Dette er en båt som tåler røffe forhold og som kan brukes året rundt, nesten uansett vær. Inne i hytta har man i tillegg til god sittekomfort et velfungerende varmeapparat. Vindusviskere skal visstnok være unødvendig på de skrå vinduene og fra førerposisjon har man god sikt alle veier.Vi har prøvekjørt et eksemplar av Gozzi 29 Jeep med en Volvo D6 på 337 hk som i følge produsenten kanskje er noe overdimensjonert. Per dato leveres båtene kun med Volvo motorer. Mye på grunn av motorfestene. Denne båten er konstruert for å tåle mye juling og Volvos fester er av de få som ikke løsner. Båten blir lettere og har nesten samme ytelse med en D4 på 260 hester.Motorrommet er stort og ryddig. Man kommer lett til alle motorens sider for vanlig vedlikehold. Luken løfter hele akterdekket og man har full adgang helt ned i motorbrønnen.
Stille
Gullabonnement
Blad og digital
949,-
pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner
BESTILL HER