Test: Tarfish 1040

SJELDENT: Targa leverer sine båter med detaljer som få andre produsenter levner en tanke. Her er et førstegangs sett med oljer, ferdig merket og med dedikert plass.
I ELITEKLASSEN: Den tekniske kvaliteten i Tarfish 1040 er fremragende. Her vises det fremre skottet i motorrommet.
ENORMT: Toalettrommet i forkant av styrhuset er meget stort og komfortabelt med rikelige mengder stuveplass.
LASTEROM: Bevegelsesmulighetene er svært gode takket være walkaroundkonseptet. I benkene og under dekk er det rikelig med lasteplass.
EKSAKT LIKT: Styrhuset er svært likt Targa 31, men er noe kortere.

Overlegen

Tarfish 1040 er toppmodellen i Targas fiskebåtserie. Båten bygger på Targa 31, men har kortere hytte, større akterdekk, mindre lugar og større toalettrom. En rendyrket, kraftig skjærgårdsjeep med hytte - med imponerende praktiske og tekniske kvaliteter.

Publisert Sist oppdatert

Konseptet retter seg mot en spissere nisje enn de øvrige Targa-modellene. I Tarfish 1040 har den finske produsenten Botnia Marin Oy rendyrket behovet for praktiske løsninger for fritidsfiskeren så vel som hytteeieren som i hovedsak skal ut på kortere turer, men kanskje har behov for en overnatting eller to i løpet av sesongen. Siden styrhuset er forkortet, blir akterdekket betydelig større, og ved å utelate flybridgen får man plass til en utvendig styreposisjon på akterdekket samt en egne- og sløyebenk på akterveggen. Likevel har båten alle de tekniske og praktiske kvalitetene som Targa er kjent for, intakt. Rent installasjonsmessig er dette den mest gjennomarbeidete båten fra Botnia Marin Oy vi har kjørt.


Sjøegenskaper

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER