KLAR FOR SJØSETTING: Bygg nr 2 av Mangusta 94 ble sjøsatt i Viareggio 22. juni.

Tøffing fra Italia

Mangusta 94 kombinerer italiensk eleganse med heftige prestasjoner og deilig luksus.

Publisert Sist oppdatert

Mangusta 94 er basert på Mangusta 92, men har i motsetning til lillesøster 92 et noe lengre skrog, samt en deilig flybridge. Her på toppdekket er det avslapping som står på menyen. Hele toppdekket er stort sett dekket av deilige solsenger. 94-foteren har også fått en sosial sittegruppe på fordekket.

Les også: Vi ble med på tur i Mangusta 80 - med norsk kaptein.

Rask

Italienske Overmarine som lager Mangusta er kjent for å produsere store raske båter. Mangusta 94 er intet unntak. Til tross for vekt på hele 85 tonn kommer båten opp i 38 knop. Det krever selvsagt heftige motorer. Mangusta 94 er utstyrt med to 35-liters V16-motorer fra MTU. Hver av motorene yter 2600 hk. Disse er koblet til vannjetaggregater fra Kamewa, og gir altså den heftige farkosten en meget akseptabel toppfart (og et for de fleste uakseptabelt dieselforbruk).

Se video av Mangusta 165- verftets største yacht:

Båten som nylig ble levert til sin nye eier er bygg nummer to av den nye Mangusta 94. I følge verftet skal eieren ha vært svært fornøyd med å få ny båt før fellesferien.

LEKKERT: Den velstående båteieren valgte interiør i afrikansk wengé, eik og hvitt skinn. Ill: Overmarine

 

Fakta

Produksjonsland: Italia

Lengde (meter): 27.70

Bredde (meter): 6.60

Lengde (fot): 94.00

Vekt (kg): 85000

Dyptgaende (meter): 1.60

Drivstoff (liter): 8800

Opplysninger: www.overmarine.it