Carver på det norske markedet
Carver på det norske markedet
Carver på det norske markedet
Carver på det norske markedet
Carver på det norske markedet

Carver på det norske markedet

JP Marine i Namsos skal begynne å importere Carver til Norge.

Publisert Sist oppdatert

Carver CY 34 blir den første båten importøren henter hjem til Norge. Fra før representerer de også Marquise her i Norge.

 

Carver Yachts har byggetradisjoner 60 år tilbake i tid og de har levert båter verden over, også Canada, noe som i følge importøren bør borge for at de overlever norske forhold og norsk vinterkulde. Tidligere har det blitt drevet en del privatimport av brukte Carvers til Norge, og båtene har alltid hatt godt ry på seg som innholdsrike og med sjenerøse boflater.

-Dette er en modell som vår leverandør Marquis Yachts produserer parallelt med sin produksjon av de mer  luksuriøse modellene av Marquis. De har nå modernisert og produsert en ny utgave av Carver 34, en flybridgebåt som vi mener vil passe det skandinaviske markedet perfekt. Båten er innholdsrik, har god bredde og leveres med 2 motorer, alternativt med drev eller aksel, heter det i en pressemelding fra JP Marine.

 

Skroget er godt sammensatt og godt isolerte. I tillegg kan båten spesialbygges for kunder med ekstra behov for både isolasjon og utstyr.

-Hos Carver bygger de en og en båt av gangen, slik at alt er 110% nøye gjennomført og kontrollert. Alle båter blir nøye testet gjennom hele byggeprosessen og båtene blir til slutt satt i eget basseng før de forlater fabrikken. Kunde kan også få være med på byggeprosessen om ønskelig, sier Jonny Pedersen.

Spesifikasjoner:

Lengde: 10,82 m

Bredde: 3,96 m

Dyptgående: 1,07 m

Vekt: 8165 kg

Drivstofftank: 950 liter

Vanntank: 350 liter

Kloakk: 150 liter

Ståhøyde salong: 2,03

Soveplasser: 6

Motorer: Twin Mercruiser Bensin eller twin Volvo D4 300