"The million dollar look"
Uttrykket ”The million dollar look” må være funnet på av en italiener. Det er kostelig å gjeste Europas største båtmesse og være litt flue på veggen når verdensmestrene i å ta seg ut setter hverandre stevne.
Krisen i italiensk båtbransje er dyp. Likevel klarer bransjen å levere varer som får det til og se helt annerledes ut. Vi har tilbakelagt kilometervis bryggelangs i havnebassenget i Genova. Det tar liksom aldri slutt.
Mange land er representert, men utstillingen preges av italienske, franske og amerikanske produsenter. Ikke en norsk båt var å se. Den ville uansett drukne i dette selskapet. For sørover i Europa tør man mye mer enn i Skandinavia. Det ser ut som et fargeskrin, og utformingen ville gitt tradisjonalisten akutt psykose. Vi er også overrasket over hvor mange som tør å ta frem nyheter tross tørke i bransjen. Franskmennene stiller med opp til flere verdensnyheter, og Jeanneau lanserer flest nyheter.
For at du som leser skal få et inntrykk av hvordan det ligger an, kan du følge med oss på en vandring bryggelangs i Genova.