Messas største
Atlantis 50X4 er største båt på Sjøen for alle, og blant de mest luksuriøse. Bli med om bord.
» Se bildespesial fra innsiden!
Luksusbåten er spesialtilpasset nordmenn, og har allerede solgt bra, ifølge importør Bjørn Vidar Lund i Italmarin. Båten som står utstilt på messa i Lillestrøm er den første som har kommet til Norge, og fire andre båter er på vei til sine nye eiere. Etter hva vi kan se har de grunn til å glede seg.
Mange forandringer
Båtliv har tidligere skrevet om båten som er spesialtilpasset nordmenn på ikke mindre enn 32 punkter. Bjørn Vidar Lund mener at båten er like norsk som en Windy med sine fornorskede løsninger og inventar fra Norge. Blant annet er førersetene produsert av Seasit i Arendal, som også lager seter for Windy.
Sittegruppen trukket med brunt alcantra. Men kan også leveres i blått om brunfargen ikke faller i smak. Bordene i cocpiten er også laget i Norge, og er et av punktene Italmarin har fått forandret for de norske eierne. De er større enn originalt.
Særegen romfølelse
Båten som står på messa har to lugarer, men den kan også leveres med tre lugarer. Vi tar av oss på beina og tråkker inn. Gulvet er teppebelagt.
Når vi trekker inn er noe av det første som slår oss de store glassflatene i taket som gir en særegen romfølelse. Vi kan bare tenke oss hvordan det blir ute i sollyset, med himmelen over og hele fjorden foran oss. Nede i salongen er det også en stor vindusflate over sittegruppen som gir noe av den samme romstemningen. Akterkabinen er hovedkabinen, selvfølgelig med eget bad, skikkelig toalettløsning og dusj. Et tilsvarende bad hører til forkabinen.
Byssa har fått et stilreint preg som står i stil med resten av båten.
Stor interesse
Interessen er stor for å se messas største båt, mange vil om bord.
– Lørdag rakk vi ikke å få i oss en eneste matbit, sier en fornøyd Bjørn Vidar Lund. Etter messa har han en ny jobb foran seg; støvsuge markedet rundt i verden, i håp om å finne en og annen ledig Atlantis 50X4 som kan sette kursen mot Norge. Kjøpslysten minner lite om en finnanskrise.
– Vi har ordnet med et par andre leverandører i Europa som kanskje ikke får solgt båtene sine, sier Lund.