PRØVEKJØRT: Beneteau Barracuda

Beneteau Barracuda
BENK: På fordekket kan du sitte i kjøreretningen, men det er lite å holde seg fast i. På akterdekket sitter man godt skjermet mot vinden.
akterdekkoverbeneteaubarracuda
SER TØFF UT: Beneteaus nye targabåt er med samme skrog som Beneteau Antares 880. Foto: Asbjørn Thorup.
ELEKTRONISK gass: Flybridge kreve elektronisk gasskontroll, og Beneteau legger derfor press på Suzuki.
KARTPLASS: Lemmen ned til lugaren er også fin plass for kartet.
FLYBRIDGE: Prisen for flybridge er 60 000 kroner.
TRANGT: To personer i stolene og to på benken akter i styrehuset. Resten må belage seg på å stå ute.

Får i ulveklær

Beneteau strekker seg mot et nytt marked med sin nye Barracuda. Båten flørter vilt med klassens opphav, finske Targa. Men ved utseendet stopper også mye av likheten med havets beryktede firehjulstrekkere.

Publisert Sist oppdatert

I fjor lanserte Beneteau sin 880 Antares, som vi skrev om i Båtliv nummer to i år. Antares 880 er en trygg helårsbåt, som ikke byr på overraskelser når den kjøres. Nykommeren Beneteau Barracuda har samme skrog som 880 Antares. Utseendemessig skal Barracuda ta opp konkurransen med båter som velrenommerte Targa, Minor og Paragon. Over vann ser den faktisk tøffere ut, men under har den det samme, snille skroget. Er den et får i ulveklær? Vi har tatt turen til La Ciotat i Frankrike, der vi prøvekjørte den første serieproduserte Barracudaen som kom fra fabrikken.

Enkelt- og dobbeltinstallasjon

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER