Sjøen for alle
Avansert 9,9 hester uten forgasser
Suzuki ha de eneste mindre motorene med direkte innsprøytning.
I snart to år har Suzuki vært alene om å ha teknologi kjent fra de større motorene på små motorer. 9,9, 15 og 20-hesteren er basert på samme modell, og 9,9 hesteren lar seg lett trimme opp til 15. Båtliv tok en prat med Stein Harald Jørgensen hos Erling Sande som selger Suzuki i Norge.
Lettere å starte
Direkte innsprøytning gjør motoren enklere å starte, samt bedre gange under ulike forhold. Motorens elektronikk får den strømmen som kreves i det du drar i snora. Men det er også mulig å få de tre modellene levert med selvstarter, som inngår i ekstrautstyret for rattstyring.
Systemet gir høyere driftssikkerhet, men gjør det mer utfordrerne å skru på motoren.
Lavere forbruk
Lean burn er navnet Suzuki har på teknologien hvor det brukes en høyere luft/bensinblanding under forbrenningen. Det gir lavere forbruk, men også høyere temperatur inne i motoren. For at maskinen skal takle teknologien er delene beskyttet mot overoppheting.