Prøvekjørt: XO 200 S/220 S

UNDERHOLDENDE Å KJØRE:XO 200S er utviklet for kjøreglede.
RYDDIG: Det er grei plass til å bevege seg om bord i XO 200S.
GLASSFIBER: Selv om XO 220S hovedsakelig er av aluminium er innerlineren i glassfiber.

Finsk edelmetall

XO ble presentert første gang for to år siden. Nå har den finske produsenten hele seks båter på markedet. Vi har prøvekjørt to av de minste, XO 220 S og 200 S.

Publisert Sist oppdatert

Det oppfattes som eksklusivt når man hører betegnelsen XO. Man forbinder det gjerne med den dyreste konjakken. Aluminiumsbåter havner vel litt i den samme klassen, og er noe av det mest hardføre vi kan få av fritidsbåter. Men felles for aluminiumsbåtene er at de aldri har vært spesielt lekre. Her klarer XO å skille seg ut fra markedet. XO bygges for øvrig av finske Fiskars, som også har Buster.

Vi er på Oscarsborg i Drøbak. Den norske importøren har hatt forhandlermøte, og i den anledning er alle XO-båtene samlet. Dette gir oss båtjournalister anledning til å prøvekjøre blant annet XO 200 S og 220 S. Førstnevnte er ganske interessant, fordi den er helt ny på markedet. Men sistnevnte er også spennende, i og med at dette er en båt fri for steglister.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER