Vil granske seg selv

Norboat har satt i gang sjelegransking og skal innhente informasjon fra sine medlemmer om samarbeidet og verdien av å være tilknyttet båtbransjeforbundet. (10.03.10)

Publisert Sist oppdatert

Av Therese Vågen

Prosjektet har fått det velklingende navnet "Motivert bransjeutvikling - lønnsomme medlemmer gjennom fornøyde kunder".

- Kvalitetsstempel
Hensikten med prosjektet er å finne ut hvilke ytelser og tjenester medlemmene ønsker av Norboat, og prosjektet skal munne ut i et forslag og anbefaling til styret i Norboat. Håpet er at et prioritert utvalg så skal kunne tilbys medlemmene fra 2011.
- Målet er at disse tjenestene og ytelsene skal bidra til at de medlemmene som ønsker det, skal ha mer for-nøyde kunder og dermed oppnå en bedre lønnsomhet. I tillegg håper Norboat at sluttresultatet skal føre til at de blir en enda mer attraktiv organisasjon og at medlemskap i Norboat skal være et kvalitetsstempel for forbrukerne.  

Kvalitetssikring

I styringsgruppa for prosjektet sitter Øystein Bredal-Thorsen fra NBF, May Len Stensaker fra Lunde båt, Ole Løken fra Yanmar og Erik Brauner fra Norboat. En referansegruppe bestående av Harstad Marina Båt, Arnt Trane Heitmann Marine, Peter Heitmann Industri og Marine Diesel, Roar Ulstad Swang, Bjørn Øyahals TB Rep. og Thor Bråthen skal kvalitetssikre arbeidet.

Prosjektet har kommet i gang på initiativ fra styret i Norges Båtbransjeforbund, og det er inngått en samarbeidsavtale med selskapet Din Mentor.