Sprek lillesøster

Etter suksessen med 390 Open, laget Nor-Tech en mindre utgave av samme båten. Skjærgårdsjeepen 340 er god for over 70 knop.

Publisert Sist oppdatert

Av Lars Kristian Larsen

-Selv om 340 mangler fem fot merker man ikke store forskjellen mellom denne og 390. Båten er like bred og eneste forskjellen ombord er at du ikke lenger har en stor u-sofa i baugen. Her er det i stedet en benk, sier Sebastian Skallist, hos den norske importøren, til Båtmagasinet.

Les også:

Superskrek "skjærgårdsjeep"

og Heftig daycruiser fra Nor-Tech

340 er per i dag den raskeste skjærgårdsjeepen Nor-Tech har laget. Toppfarten er hele 71 knop. For å oppnå denne hastigheten trengs 900 HK. På akterspeilet henger tre ganger Mercury Verado 300, men det er også mulig å få båten levert med langt mindre motorer, og fortsatt oppnå bra hastighet.

Nor-Techs norske demobåt (bildet under) er uten tak, og har 3x300 HK Verado lakkert i hvitt og brunt. Fargene er de samme som leveres på Audi R8. Interiøret er i lys vinyl. Også dette i samme farge som interiøret i R8. Ellers har båten flexiteak på dørk og en forholdsvis romslig lugar under dekk. Her er det soveplass for to personer.


Den norske demobåten til Speedboats.no har 3x300 hk

Båten blir vist frem i Düsseldorf, før den vises på Sjøen for alle.
Se alle årets båtmesser.

Tekniske data – Nor-Tech 340

Lengde:

10.36 meter

Bredde:

3,04 meter

Ferskvann:

94 liter

Drivstoff:

1000 liter

Mer info:

www.speedboats.no

(16.01.2012)