Mindre messepublikumsnedgang
Båtinteressen holder seg. Årets Sjøen for alle hadde en liten nedgang i publikumstallet på 4,7 prosent, men melder om økt salg. (22.03.10)
Publikumstallet endte på 39.145 besøkende på Lillestrøm og Sjøen for alle, mot 41.085 besøkende i fjor. Dette er i følge messeansvarlig Mette Rustad i Norboat, en nedgang på 4,7 prosent.
- Men det meldes om veldig bra salg fra utstillerne og at kvaliteten på de besøkende var veldig bra, forteller Rustad.
For til tross for at publikumstallene på landets største messe går noe ned, ser det ut til at kjøpelysten og drømmen om båt fremdeles er i live. Flere av utstillerne opplevde godt salg under den 10 dager lange messa, i tillegg til flere potensielle kjøpere og navn å jobbe videre med.
Etter en treg start forrige helg, blant annet i konkurranse med strålende sol og Holmenkollen-helg, lå Sjøen for alle an til å få en nedgang på rundt 10 prosent. Men så tok interessen seg opp igjen fram mot helgen, og lørdag ble den store messedagen med 5.847 besøkende. 4.221 besøkende var innom søndagen.