94 prosent vil ha edru båtførere
94 prosent mener at båtføreren bør være edru, viser en undersøkelse gjennomført av Synnovate MMI.
Undersøkelsen gjennomført av Synnovate MMI for Klar for sjøen kampanjen. MMI Synnovate mener at kampanjen mest sannsynlig bidratt til at både holdningene og faktisk alkoholforbruk har holdt seg relativ stabile fra 2005 til 2007.
Klar for sjøen er et samarbeid mellom Politidirektoratet, Redningsselskapet, Kongelig Norsk Båtforbund, Kongelig Norsk seilforening, Sjøfartsdirektoratet, Av-og-til-kampanjen og Røde Kors.
I hele sommer har Klar for sjøen vært synlig på badestrender, messer, båthavner og andre steder der folk ferdes. Nå viser en kampanjeevaluering fra Synovate MMI at 2,9 millioner nordmenn har lagt merke til kampanjen.
I årets kampanje har det blitt delt ut brojsyrer, aviser, lakrisbåter, termometer, bager og skyggeluer. Mange har også deltatt i årets Klar for sjøen quiz.