TV I BÅTEN: Adm. dir. Christian Birkeland i RiksTV gleder seg over å kunne tilby RiksTV til folk som vil ha TV i fritidsbåten sin. Selv er han en ivrig seiler.
TV I BÅTEN: Adm. dir. Christian Birkeland i RiksTV gleder seg over å kunne tilby RiksTV til folk som vil ha TV i fritidsbåten sin. Selv er han en ivrig seiler.

Henter markedsandeler hos båtfolket

TV-distributøren RiksTV satser på båtmarkedet – og har hittil sikret seg rundt 35 000 abonnenter som ser på TV via RiksTV i sine fritidsbåter.

Publisert Sist oppdatert

– Båt er viktig for oss, sier administrerende direktør Christian Birkeland i RiksTV.

I følge en undersøkelse foretatt av Opinion i 2012, har rundt 105 000 husstander TV i sin fritidsbåt. RiksTV har siden oppstarten i 2007 sikret seg en stor andel av dette markedet. Undersøkelsen fra Ipsos – gjort i 2013 – viser at RiksTV har rundt 35 000 kunder som bruker TV-distribusjonen fra RiksTV når de er ute i sin fritidsbåt, i følge tv-distributøren.

- Vi har valgt å satse offensivt på markedet for fritidsbåter. Vi har en distribusjonsform som vi mener passer utmerket for TV på båter, sier Christian Birkeland.

Hva skal man velge?

Båtmagasinet har testet de ulike TV-løsningene for båt. I denne guiden finner du alt du trenger å vite om valg av dekoder, utstyr og hvordan du kobler opp TV-en i båten. 

BM09_068-072.pdf

(Last ned PDF)

Eller les saken HER

- Vi i RiksTV har de siste årene satset ekstra på fritidsområdet, med TV-distribusjon i båt, campingvogn, bobil og hytter. I disse markedene har vi oppnådd en høy vekst. Samtidig tror vi potensialet er langt høyere. Vi ønsker å være svært så konkurransedyktige med et produkt som vi mener er som skapt for fritidsmarkedene, båt inkludert, sier RiksTV-sjefen.