![Husky R8](https://image.batmagasinet.no/617596.webp?imageId=617596&x=0.00&y=0.00&cropw=100.00&croph=100.00&width=960&height=640&format=jpg)
Husky R8s - barsk og behagelig
Finnmaster kombinerer det barske med det komfortable i sin splitter nye Husky R8s.
R8s er Husky-seriens absolutte flaggskip. Nyheten som ble sluppet i dag (mandag 12.9) blir den største og mest påkostede i aluminiusserien fra finske Finnmaster.
–Takket være sitt veldesignede skrog tar Husky R8 grov sjø på en smidig og lettmanøvrert måte. Den høye prestasjonen merkes tydelig når de justerbare offshore-stolene gjør at føreren og navigatøren sitter ergonomisk og bekvemt – i all slags vær, skriver Finnmaster om R8 på sine nettsider.
![PÅKOSTET: Huskys S-utgave har fått en tøff T-topp og en mer påkostet salong- og putepakke.](https://image.batmagasinet.no/617593.webp?imageId=617593&x=0.00&y=0.00&cropw=100.00&croph=100.00&width=960&height=672&format=jpg)
Tilsynelatende er S-utgaven en påkostet og barskere utgave av R8, som ble lansert i fjor høst.
48,3 knop
Den nye Husky R8s er en såkalt bowrider med heldekkende vindskjerm og salong forut. I sittebrønnen her fremme er det plassert en tilsynelatende behagelig L-sofa på babord side. Bak vindskjermer har Finnmaster valgt en trdisjonell U-sofa, som kan forvandles fra en sittegruppe til solseng med enkle grep.
Med 19-graders V-bunn og motorisering fra 225 til 300 hk blir heller ikke Finnmasters nye båt noen sinke i skjærgården. Toppfarten er målt til drøye 48 knop med to personer om bord. Da er forbruket ganske nøyaktig hundre liter bensin i timen. Slår man av ti knop på farta reduseres forbruket med 40 prosent og turtallet synker fra 5700 o/min til 5000.