SALONG: Romslig styrhus som oser av luksus i nye Fairline Targa 53 GT.

Fairline gir ny generasjon Targa et stort løft

Britiske Fairline tar begrepet luksus et steg videre med sin nye modell, Targa 53 GT, en båt hvor kundene har langt større påvirkningskraft på materialvalg og planløsninger enn tidligere.

Publisert Sist oppdatert

Fairline representerer noe av det beste britene kan varte opp med innen båtbygging. I likhet med konkurrenter som Princess og Sunseeker dukker det stadig opp nye modeller. På båtmessen i Southampton ble det første eksemplaret i en helt ny generasjon Fairline lansert, den nye 53 fots Targa GT, en modell som i større grad enn tidligere åpner for kundens ønske om tilvalg og løsninger. Med den nye modellen løfter Fairline sitt Targa-konsept videre.

Kundetilpasset

Både den nye Targa 53 og varianten med flybridge, Squadron 53, bygger på det samme skroget.  Kunden kan for eksempel selv bestemme om bygga skal være i styrhuset eller under dekk.  Uansett løsning er det lagt hovedvekt på at passasjerer skal trives i de mange sosiale miljøene.  Salongen i tilknytning til akterdekket ligger på et lavere plan enn førerplassen. Båten er utstyrt med en elegant hardtop-løsning med elektrisk styrt glasstak.

Båten er utstyrt med tre lugarer med eksklusive køyeplasser. Materialvalg bærer preg av luksus og velstand.

30 knop

Standard er båten utstyrt med 2x Volvo Penta D1, hver på 675 hk. Det gir en toppfart på 30 knop. Stavanger Marinesenter opplyser at herligheten vil koste rett i overkant av 10 millioner kroner. Vi lar bildene tale for seg. Se bildealbum under.

FAIRLINE: Salong ute og inne - sosial samhøringhet i Targa 53 GT.
Et baderom du lett kan trives i...
Lekre detaljer i Fairline Targa 53 GT.
Det er ikke spart op materialvalg i Traga 53 GT, en båt som vil koste i overkant av ti millioner kroner i Norge.
Kapteinen og hans partner vi trolig trives i disse omgivelser.
Det er ikke spart op materialvalg i Traga 53 GT, en båt som vil koste i overkant av ti millioner kroner i Norge.