C61: Ikke så ulik storesøster, Askeladdens nye C61.

Askeladden utvider C og P-serien

Basert på sin skrogplattform både i C-serien og P-serien, utvider Askeladden i høst med to nye modeller, en daycruiser på 6,10 meter og en pilothouse-båt på 7,7 meter med utenbordsmotor.

Publisert Sist oppdatert
PLANLØSNING: Askeladden har samme planløsning i den nye daycruiseren som i bowrideren med samme skrog.

Med gode tilbakemeldinger på både bowrideren og senterkonsollbåten, begge basert på C61-skroget, var det naturlig å utvide med en tradisjonell daycruiser på samme lest. Cruiseren, som modellen heter, har den samme vindskjermen og den samme planløsningen som bowrideren.  Det er i følge produsenten lagt stor vekt på utnyttelse av plassen og den skal tåle sammenligning med atskillig større båter. Det er lagt vekt på rene linjer og båten har en stor L-sofa på babord side akter og passasjerstol i kjøreretningen. Båten har en bred og god trapp til luke i vindskjermen. Under dekk er det soveplass til to voksne.

Anbefalt motorstørrelse er fra 115 til 150 hester og båten liker seg godt i farsregisteret mellom 30 og 45 knop. En standard båt med 115 hk vil koste i underkant av 410.00 kroner, mens en velutstyrt versjon med «topline»-pakke med samme motor vil koste drøye av 440.000 kroner.

P77 med utenbordsmotor


I tillegg til den nye C-båten kommer også en ny båt i P-serien, en ny utgave av P77 med utenbordsmotor. Båten har det samme styrhus og lugar som P66. Det betyr lukket kabin med full ståhøyde, skyvedører og panoramatak. Den store forskjellen er akterdekket, som på P77 er atskillig større.  Båten har eget toalettrom og to faste køyeplasser, bysse, sittegruppe både i styrhus og ute.En godt utstyrt båt med 150 hk vil koste rundt 700.000 kroner.

P77: Askerladden P77 - nå også med utenbordsmotor.