Mer anvendelig hekktruster

For å gjøre hekktrustere tilgjengelig for flere båter har Sleipner Motor utviklet en ny tunnel som skal være  enklere å installere.

Publisert Sist oppdatert

Den nye tunnelen skal være langt enklere å installere, både for fabrikkinstallering og for ettermontering. Sleipner Motor har også senket prisen, slik at den totale innsparelsen i både innkjøp og montering blir betydelig. En av forandringene på den nye tunnelen er integrerte støtter for motoren, slik at det ikke lenger er nødvendig med en separat krybbe innvendig i båten.

Flensen er utvidet slik at det nå er mulig å installere en komplett truster fra utsiden av båten. Tunnelen leveres nå todelt slik at man får enkel tilgang til propell og girhus under montering.

Dette skriver produsenten om produktoppdateringen i en pressemelding:

Produktoppgradering for ny 250mm hekktrustertunnel:

• Meget sterkt materiale i sprøytestøpt kompositt. Testet til å være 30% sterkere enn tidligere modell i glassfiber

ved eventuelle sammenstøt.

• Alle tunneler er støpt i samme form og 100% like, inkludert boltehullene. Ingen variasjoner i henold til tørketider

etc.

• To-delt konstruksjon for enkel tilgang til girhus og propeller under installasjon.

• Integrerte støtter i tunnelflens eliminerer behovet av en innvendig krybbe for elektromotor.

• Perfekt utvendig overflate på tunnelen gjør den mer visuellt tiltalende ved synlige installasjoner.

• Valgfri utskjæringsdiameter i hekken tillater montering av komplett enhet fra utsiden av skroget.

• 100% solid materiale. Ingen “skall” løsner fra overflaten ved sammenstøt.

• Bruddpunkter i støpen mellom tunnel og flens forhindrer vanninntreningning ved de mest vanlige sammenstøt.*

• Da tunnelen er i sprøytestøpt kompositt, kan det ikke støpes med poylester på tunnelen.

• Det er ingen store forandringer på bunnstoffbehandlingen, foruten at det må sikres at primeren kan brukes på

komposittmaterialer ( normalt sett alle epoxy baserte primere ).

• Prisreduksjon!