Sjøen for alle

Publikum sviktet Sjøen for alle

Besøket til utstillingen falt med nær 30 prosent fra i fjor.

Publisert Sist oppdatert

16 500 besøkende fant veien til «Sjøen for alle i år». Det er en nedgang på nær 30 prosent fra i fjor, da utstillingen for første gang ble arrangert på Telenor Arena.

Utstillingen fant sted fra 12. mars til 16. mars i år, og Totalt har ca. 140 utstillere presentert sine maritime varer og tjenester i arenaen.

Under Sjøen for alle 2013 fant ca. 22 500 båtentusiaster veien til Fornebu og Telenor Arena, mens det i år kun er registrert ca. 16 500 messebesøkende, ifølge arrangøren Norboat.

Se film fra messen her

Optimist

–    Hvordan man oppsummerer årets messe er avhengig av ståsted. Båtprodusentene og importørene gir gode tilbakemeldinger og er godt fornøyde med salget, noe som selvsagt er viktig for utstillerne. Dette kan tyde på at våre positive kalkyler for utviklingen av båtsalget i 2014 er riktige, og at bransjen er i ferd med å få et løft, sier administrerende direktør i Norboat, Erlend Prytz, i en pressemelding på egne nettsider.

–    På en annen side er vi selvsagt ikke fornøyde med at besøkstallet går ned. Årets messe ble en salgsmesse, mens småbarnsfamiliene og de mer opplevelsessøkende i større grad holdt seg hjemme. Dette må vi ta konsekvensen av, og framover må vi fokusere mer på å gi de besøkende en ramsalt maritim opplevelse og et større utvalg av messeaktiviteter. Sjøen for alle skal være en opplevelse for alle, og da må vi tilrettelegge for dette i årene som kommer, sier administrerende direktør i Norboat, Erlend Prytz.

Han hevder at flere av de største bransjeaktørene melder om vesentlig bedre salg enn i fjor, og da spesielt i markedet småbåter under 25 fot.     

Si din mening om årets «Sjøen for alle» i kommentarfeltet under Messe siste 20.