Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer
Italienske Cranchi med nye drømmer

Italienske Cranchi med nye drømmer

Som den første modellen fra Cranchis nybygde fabrikk ”Cranchi 70 Plant 4” har CRANCHI SIXTY4 verdenspremiere på båtmessen i Genova i oktober. 

Publisert Sist oppdatert

Dette er en komplett nyutvikling og blir posisjonert i Cranchi´s såkalte ”Master Yacht” serie som er betegnelsen på Cranchi´s største båter.

Når denne båten nå leveres med MAN motorer er det første gang på over 30 år at Cranchi leverer en båt med motorer fra en annen leverandør enn Volvo Penta.

Den nye fabrikken på 30.000 kvm dekket flate har vært under bygging de siste 3 årene og ligger ved hovedkontoret i Piantedo i nordenden av Como sjøen nord for Milano. Fabrikken er skreddersydd for Cranchis satsning på båter i størrelsen 50 – 75 fot. Denne store investeringen understreker hvor seriøst Cranchi nå går inn i dette markedet.

Båten oser innovative linjer, og de benytter moderne konstruksjons- og produksjons metoder. Som en av svært få gjør Cranchi all utvikling, design, produksjon internt i huset Ingen av hovedelementene settes bort til underleverandører. Dette gir Cranchi fullstendig kontroll på produksjonen og sikrer kvalitetskontrollen.

Hoveddekket er en fin blanding av lys, design, stil og luksus med store sittegrupper inne og ute. Her finnes alt av utstyr inkl nedsenkbar 40´´flatscreen, stereo, aircondition med mer. Skyvedører og takluke gir nødvendig åpenhet når dette er ønsket.

Fra hoveddekket er det åpent ned i et atrium til byssen – dette gir en fin følelse av luft og plass når man er i byssen som ligger på samme dekk som de tre store doble sove lugarene. Alle med eget bad, toalett og dusj. Eierkabinen er midtskips med store vinduer mot havet og går over hele skipets bredde på fem meter. I tillegg finnes en dobbellugar helt akter med egen inngang fra badeplattformen – denne har også eget dusjbad og toalett.

Båten byr på en mengde praktiske og luksuriøse detaljer – med solseng på dekk med eget skyggetelt, stereo anlegg som kan styres fra flere strategiske steder, stor hydraulisk badeplattform som også benyttes som jolleplass, flere store rom for oppbevaring av diverse utstyr direkte inn fra badeplattformen, integrert forlengelse av cockpit tak for skygge og evt beskyttelse ved kjølige skandinaviske kvelder, wetbar ute med grill, icemaker, kjøleskap, stor og kraftig landgang som er skjult i dekket når den ikke er i bruk.

Tekniske data

Lengde: 20,89m

Bredde: 5,13m

Personer: 16 

Senger: 6+2

Drivstoff: 3.290 l

Ferskvann: 809 l

CE A

Vekt: 28 t

Motorer: 2 X MAN  V12 -1400 (1400 hk)