Skagen mener Bjordal & Madsen har stått på for å få skiftet den ødelagte maskinen (i bakgrunnen), og hadde med blomster til verksmester Alexander Madsen.
Ny maskin og oppdaterte bruksanvisninger for båteier Lars Skagen.

D6-Lars har endelig båt igjen

Volvo Penta-eier Lars Skagen er i dag en glad mann. Etter nesten 70 dagers ventetid på en jobb som skulle gjøres «med en gang» kunne han i dag gå om bord i grombåten - som nå har fått sin tredje VP-motor på tre år.

Publisert Sist oppdatert

- Det tok sin tid, men nå er alt på plass, håper jeg, sa Skagen da han fredag ettermiddag ankom Bjordal & Madsen i Dolviken ved Bergen for å hente båten. Med seg hadde han blomster til verksmester Alexander Madsen som takk for god lokal service.

Volvo Penta er han derimot mindre fornøyd med, for å si det pent. Skagen mener at motorgiganten slett ikke har fulgt opp havariene på noen god måte. Til tross for at teknisk ansvarlig for denne saken hos Volvo Penta Norge, Frank Finnkroken for snart to måneder siden «ikke klunne skjønne helt» hvorfor reparasjonsarbeidene den gang ikke var i gangsatt etter 33 dagers ventetid, skulle historien altså ende med at hele vårsesongen ble spolert for VP-kunden. Dette til tross for at Volvo Penta klart erkjente at Skagens reklamasjon var en fullverdig garantisak.

Med maskin nummer tre vel på plass under dekket på Skorgenes’en er Lars Skagen trolig blant de mest uheldige av de norske D-seriekundene, men nå kan Askøy-mannen, som valgte å stå fram med sin dag-for-dag-beretning i Båtliv nr 5 altså endelig se frem til late sommerdager på sjøen. Med ny helt maskin.

Les mer om denne saken i Båtliv nr. 6.