Prøvekjøring av Askeladden C78 Cruiser

SOSIAL LØSNING: Den harmoniske layouten gir en sømløs flyt fra for til akter. Byssa på styrbord side er en vesentlig forbedring fra C76 Cruiser.
SOSIAL LØSNING: Den harmoniske layouten gir en sømløs flyt fra for til akter. Byssa på styrbord side er en vesentlig forbedring fra C76 Cruiser.

Askeladden C78 Cruiser byr på mer krefter og komfort

Konkurransen blant weekendcruiserne rundt åtte meter er knivskarp. Denne våren slipper Askeladden løs sin nye C78 Cruiser. Klargjort for 450-hester på hekken aksler den seg plass blant konkurrenter som Ibiza 770 Touring og Flipper 800 DC.

Publisert

Høyt tempo med fokus på en kontinuerlig fornyelse har fremfor alt preget modellsortimentet til Askeladden gjennom en årrekke. De er trolig en av de mest aktive produsentene i Norden med hensyn til produktutvikling. Nye modeller og nye generasjoner av alt fra daycruisere til styrhusbåter har blitt sjøsatt i hyppig takt siden 2014.

I fjor kompletterte produsenten den øvre delen av modellsortimentet med Askeladden C80 Cruiser, som er en sporty versjon av flaggskipet Askeladden C83 Cruiser. Og denne våren er det et generasjonsskifte på gang i mellomsegmentet når nye C78 Cruiser erstatter C76 Cruiser. Sistnevnte ble lansert i 2017 og var den første Askeladden-modellen med step-skrog – et design som produsenten ga betegnelsen TSI. C76 Cruiser var igjen arvtakeren til Askeladden C75 Cruiser som kom på sjøen i 2014. C76 ble igjen lansert i to versjoner, som Cruiser TSI og Center Cabin TSI, der TSI står for Twin Step Infusion Hull Technology. Dekkslayout og løsninger var stort sett de samme mellom C75 og C76.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

49,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

495,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER