Minitest: Buster Magnum

Maksimal båtglede

Med fjerde generasjon Buster Magnum er ikke aluminiumsbåt lenger aluminiumsbåt. Det er kompakt kjøreglede, intelligent plassutnyttelse og fornuftig, iøynefallende design. Vi forstår lett at den ble kåret til beste motorbåt under båtmessen i Stockholm i november.

Publisert Sist oppdatert

Den første Buster Magnum ble lansert i 1990. Med skrog som ikke alltid var identiske og derfor også bød på merkbart varierende sjøegenskaper, var båten med det kantete designet ikke like vel ansett fra starten av. Etter hvert ble skrogene helsveiset og kvaliteten nådde et nivå som gjorde Magnumen til manges favorittbåt. Med fjerde generasjon av sitt flaggskip har Buster tatt et kvantesprang retning det perfekte. Finnene har tatt i bruk ny teknologi som gjøre det mulig å bygge skrogene i én jigg, med betydelig bedret nøyaktighet i produksjonen. Med benkmoduler og konsoller i rotasjonsstøpt polyetylene, og et mykere og mer tidsriktig design, er ikke Buster Magnum hva den engang var. Den er mye, mye bedre.

Sjøegenskaper

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER