Praktisk Motorvedlikehold
FÅ PROBLEMER:
Motoren i reportasjebåten har bak seg nærmere 2000 timer med svært få problemer. (FOTO: ATLE KNUTSEN)
Ni sesonger – få feil
Mye bruk og jevnlig vedlikehold har gitt oss ni tilnærmet problemfrie sesonger med vår Volvo Penta D6-370 i reportasjebåten.
Båtmagasinet byttet fra en Viknes 1030 med Yanmar-motor i 2012 til en Targa 27.1 med Volvo Penta D6. Noen år forut for båtbyttet hadde Volvo Penta problemer særlig med injektorene på sin nye D-serie, noe som fikk stor oppmerksomhet. Derfor var det knyttet en viss spenning til å konvertere fra grå til grønn motor. I forrige utgave (Båtmagasinet 3/2021), skrev vi om våre erfaringer med DPH-drevet og status for dette etter 1 700 driftstimer. Samtidig som vi fikk utført drev-servicen, ønsket vi å foreta en full sjekk på vår Volvo Penta D6-370 for å se hvordan tilstanden var etter ni driftssesonger.
Nær problemfritt
Gullabonnement
Blad og digital
949,-
pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner
BESTILL HER