1

Jon Herman Linges Vesling er på fjorden igjen – i ny drakt. En morsom åpen dagsturbåt , men den må for all del ikke overmotoriseres.
Et av temaene som stadig vekk avstedkommer en rekke innlegg på vårt diskusjonsforum på www.batmagasinet.no er problemene med motorhavarier. I desemberutgaven skrev vi at Volvo Penta sier de har registrert 80 havarier av D4 og D6-modellene her i Norge.
Full kontroll - Den lille batterimonitoren BEP 600 DCSM gir full systemkontroll og byr på flere overraskelser enn et Kinderegg. Den kan utføre langt mer enn tre ting på en gang.
Én kjøl – fire tusen hester: Ufarlig gal? Rolf Bernhard Isaksen (45) fra Flekkefjord aksepterer beskrivelsen uten å nøle. Nå har han holdt drømmen om verdens kanskje råeste runabout i live mange år. I alle fall snakker vi om den særeste – med to Spitfire-motorer på propellene.
Helt ny Nordkapp, Mercury på Nor- Dan-hekken, Ekkolodd til drøyt tusenlappen mm
Sjeldent krigsminne: Krikken kystfort på Skåtøy er knapt synlig fra Kragerøfjorden. Men det massive anlegget er fortsatt i stor grad inntakt, og er et spennende utfluktsmål for hele familien.
Løvtynt bryterpanel: Touch-bryterpanelet fra Biltema innfrir. Det er løvtynt og elegant. Svært enkel å ha med å gjøre.
Mange ildsjeler I mars deles prisen Tommelen Opp 2011 under båtmessen Sjøen for alle på Lillestrøm.
For 45 år siden ble RS 40 Frithjof Wiese solgt ut av landet. Siden har båten seilt titusener av nautiske mil i Atlanterhavet og Stillehavet – hovedsakelig med hjemmehavn i Sausalito. Sommeren 2010 var hun tilbake – og forblir antakelig i Europa, og kanskje Norge.
Harald og Silvia Paul solgte huset og kjøpte hollandsk kanalbåt i stål. Så satte de kursen over Atlanterhavet mot Canada. Det ble et strabasiøst eventyr.

Sider

Abonner på 1