viksund

Roar Strømsnes og Erling Viksund har lagt ned stridsøksene. Nå går de sammen i et nytt selskap for produksjon av sjarker til yrkesbruk.
Selv om Roar Strømsnes i Skorgenes har kjøpt konkursboet til Viksund Boats AS, er det usannsynlig at nye båter vil bære Viksund-navnet. Det har Erling Viksund satt en stopper for. Derimot kan det dukke opp Viksundbåter i et helt nytt selskap.
Så gikk det ikke så mange ukene etter oppkjøpet av konkursboet før den nye eieren av Viksund flyttet produksjonen av Viksund 395 St Cruz Fly fra Strusshamn til Litauen.
Roar Strømsnes, daglig leder i Skorgenes Boats, har fått tilslaget på konkursboet i Viksund Boats. Det får Båtmagasinet bekreftet fra flere hold søndag ettermiddag.
Et dokument som nå er fremlagt burde rydde all tvil av veien om hvor rettighetene til produksjon av Viksund-båter ligger. Båtmagasinet sitter på et dokument som viser at alle verdier er samlet i Viksund Boat AS, selskapet som for snart 14 dager siden begjærte oppbud.
Minst fire grupperinger viser seriøs interesse for Viksund-boet. To bud er allerede kommet inn, men avvist. Flere er ventet over helgen. Viksund-familien kranger om rettigheter.
Flere enn West Yards har meldt sin interesse for Viksund-restene. Konkursadvokaten bekrefter i ettermiddag at de fysiske formene, som representerer en stor verdi, ligger hos Viksund Boats AS, det tradisjonsrike båtbyggeriet som begjærte oppbud onsdag.
Båtmessa på Tjuvholmen er godt i gang. Her får du en smakebit av hva du finner på messa.
Viksund jobber både tidlig og seint for å få ferdig sitt nye flaggskip 395 St. Cruz.
Da Viksund 320 St. Cruz ble lansert i 2007, ble den godt mottatt. 335 St. Cruz bygger videre på denne modellen og er en finslepen, litt forlenget 320. Med små justeringer er produsenten i mål med en flott familiebåt.

Sider

Abonner på viksund