gear

Suzuki har gjort det enklere å putte to påhengere på hekken. Se den smarte løsningen.
Vi har kjørt prototype på den nye, lette V8 dieselmotoren fra Yanmar. Foreløpig finnes det kun én motor i Norge.
Basert på en Toyota-motor har Yanmar nå kommet med en splitter ny 90 graders V8 dieselmotor.
ZF Marine tar i bruk POD-drev i singelinstallasjon. Det kan bli et meget spennende alternativ til singel strak-aksel-installasjoner
Hva er galt når oljelampa lyser eller oljetrykket faller? Hva kan være feil med gearet om jeg ikke får fremdrift? I denne andre artikkelen gir vi deg oversikten over de vanligste problemene med oljesystemet, lutftilførsel, gear og strømtilførsel på en konvensjonell dieselmotor.
Yamahas nye 9,9-hester kan trimmes lovlig. HK-avgiften er nemlig inkludert i prisen. Firetakteren erstatter 9,9 V-Max og er i utgangspunktet en plombert 15-hester.
Vi var full av lovord da vi testet Nimbus 365 Coupé i Båtmagasinet mai-utgave. Lillesøster 335 Coupé er fremfor alt mindre, men den er imponerende komplett og fullspekket med smarte løsninger.
Nimbus 365 Coupé skreddersydd for både lange og korte turer i den nordiske skjærgården. Den er den stilleste akselbåten vi har kjørt. Og så er den litt SAAB-sær – våger å være positivt annerledes.
Axius for utenbordsmotor er utviklet og var klart for lansering nå i vår. Men i følge sentrale kilder har Mercruiser utsatt premieren inntil videre. Med Axius-systemet for påhenger oppnår man nesten samme manøvrerbarhet som med pod-drev-systemene Zeus og IPS.
Vi har testet to Viksund 340 Fly – en med drev og en med strak aksel. Drev er overlegent strak aksel på fart og støy. Men gevinsten av redusert forbruk spises opp av høyere vedlikeholdskostnader.

Sider

Abonner på gear