båtbransjen

Tåler båtens komponenter hardkjøring i grov sjø over lang tid? Det kan ta mange års kjøring å finne det ut, men nå kan det gjøres innendørs på bare noen uker.
Bestefars bestefar startet forlag. Selv havnet han ved Mjøsas bredd som båtentusiast og sjåførlærer. Nå har mannen med det fornemme navnet Dag Wright Cappelen skapt nytt liv i Nor-Dan.
Etter en ikke alt for god sommer, har flere bedrifter i båtbransjen i Norge fått problemer. Nå står permitteringer for tur. I Kellox/Loxkel, Scand Boats og Ertec i denne omgang.
Noe av den tyngste tekniske båtkunnskap som finnes i landet er totalt satt på et sidespor av Aust-Agder tingrett i en tvist om en Laguna 30.
Odins Sleipner hadde åtte gode bein. Det hadde ikke Gamle Sleipner i Fredrikstad by. Han var mer som et slakteferdig øk da rusleturen gikk til skifteretten i 1976. Men det kom en ny Odin på hesteryggen. Han rir fortsatt og heter Arne Skauen.
Den første Sjøen for alle-utstillingen ble arrangert på Frognerstranda i Oslo i 1956....
For første gang i Norge er det startet et PR- og kommunikasjonsbyrå spesielt nisjet mot båt- og motorbransjen.
Båtbransjen seiler endelig i medvind igjen. Ferske tall viser at eksporten sist år økte med over 15 prosent.
Det lysner for båtbransjen, men det er langt igjen til gullåret 2006, om vi noen gang skal dit igjen.
Et av temaene som stadig vekk avstedkommer en rekke innlegg på vårt diskusjonsforum på www.batmagasinet.no er problemene med motorhavarier. I desemberutgaven skrev vi at Volvo Penta sier de har registrert 80 havarier av D4 og D6-modellene her i Norge.

Sider

Abonner på båtbransjen