Bård Eker

Bård Eker og hans designteam i Fredrikstad er i ferd med å få frem en 22-foter av det mer «folkelige» slaget. Med den nye X-serien henvender han seg til en langt bredere målgruppe enn det han gjør med dagens «top end»-produkter. Skroget oppførte seg fint under testkjøring i vinter.
Norges raskeste redningsskøyte er planlagt stasjonert i Lillesand fra og med sensommeren 2017. I 45 knops fart har den stor rekkevidde langs sørlandskysten.
Onsdag kveld kunne Båtmagasinet.no fortelle at båtdesigner Bård Eker har inngått samarbeidsavtale både med norske Nordkapp og finske Yamarin. Det åpnet seg fort et spørsmål om hvordan det er mulig å tjene to herrer, eller rettere sagt to så arge konkurrenter, samtidig.
Bård Eker og Hydrolift har signert kontrakt med Redningsselskapet om bygging av ti redningsskøyter i den nye Staff-klassen.
Hydrolifts Bård Eker er mannen bak de nye Eliasbåtene i Redningsselskapet. Nå har designeren også fått et langt større oppdrag; designe den nye hurtiggående redningsbåten i STAFF-klassen.
Abonner på Bård Eker