Praktisk: KMI Green

Praktisk: KMI Green

TEKST OG FOTO: ATLE KNUTSEN

Vi har to produkter fra KMI Green på test i høst. Tidligere har vi skrevet om Wipe & Shine-serviettenes fantastiske egenskaper i forhold til å fjerne limrester. Nå har vi testet de samme serviettene, Wipe & Shine liquid tilsvarer serviettene i flytende form, samt rengjøringsmiddelet Bio Quick. Vi har testet Wipe & Shine (både serviettene og i flytende form) både på fenderlist og på en gummijolle. Bio Quick testet vi kun på gummijollen.

Whipe & Shine

Dette middelet skal være basert på naturlige oljer, uten skadelige stoffer. Det kan blant annet brukes til rengjøring av skitne hender, noe som er oppsiktsvekkende når man ser hvilken effekt middelet har på sot, limrester og annet smuss. Løsemiddelet er nemlig noe av det råeste vi har sett. Vår testjolle har ligget ute uten vedlikehold i ti år, og er blant annet sterkt innsauset i sotbelegg. Både serviettene og den flytende varianten løser opp dette og rengjør uhyre effektivt. Vi har aldri sett noe lignende. Gamle malingsflekker på en fenderlist forsvant like raskt og elegant, og det ser ikke ut til at middelet setter flekker eller løser opp fenderlisten. Whipe & Shine er et av få som fortjener betegnelsen vidundermiddel.

Bio Quick

Dette middelet er et allround vaskemiddel som blandes ut med vann. Det kan sprayes eller påføres med for eksempel svamp. Også Bio Quick har en rekke anvendelsesområder. Vi prøvde det på gummijolla, og kan konkludere med at middelet er betydelig mer effektivt enn vanlig såpe, men i forhold til egenskapene til Whipe & Shine var den ikke imponerende. Her finnes det midler på markedet som biter like godt fra seg.

FAKTA: KMI GREEN

Produkt

Innhold

Pris

Bio Quick

1000 ml

Kommer

Wipe & Shine

Servietter

Kommer

Wipe & Shine Liquid

500 ml

Kommer

Forhandlerinformasjon: www.kmigreenproducts.com

 

Utgave: 

Stikkord: 

I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.
Formene til "storsjarken" bygges på Sri lanka
Erling Viksund har bygget over 1000 sjarker og et stort antall fritidsbåter. Han kjent på både god medvind og hard motvind, men nekter å gi opp. I en alder av 80, er han i gang igjen.
Diskret og harmonisk «råtass»
Egil Ranvig, Hydrolift-grunder og sjef/designer/konstruktør av Cormate-båtene, er en av de få helnorske båtprodusentene som får den internasjonale fiffen til å heve på øyenbrynene. Nå har han gjort det igjen.
Er du ute etter de absolutt siste tiendedels knopene på topp, kan det hende du kan finne dem med Livorsis steppede trimplan, som er konstruert for å oppnå mindre våt flate og redusert vannmotstand i de høye hastighetene.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.
Obligatorisk fritidsbåtregister skal utredes sammen med evaluering av returordning for kasserte fritidsbåter.
FLAGGSKIPET: Yamarin 88 DC er den nye stoltheten fra finske Yamarin.
De nye Yamarin-modellene 88 DC og 63 BR er utstyrt med det nye Yamarin Q-infotainmentsystem. En avansert pekeskjerm som kombinerer elektroniske kart, kjørecomputer og underholdningssystemet.
Twitter icon
e-mail icon