Master Belt vifterem

Master Belt vifterem



Genial vifterem i metervare

En smart oppfinnelse har vunnet flere priser det siste året. En nød-vifterem som er uhyre enkel å montere og som kan tilpasses en hver lengde. Master Belt heter remmen, som består av små polypropylen-biter som hektes sammen nesten som et legokloss-system.

Det er oppfinneren, ingeniøren og selgeren Robert Hynes som har utviklet remmen etter flere frustrasjoner med avslitte vifteremmer, ingen i reserve, og mangelfull verktøykasse. Master Belt selges i metervis, og prisen er 310 kroner pr. meter. Men remmen kan brukes om og om igjen, fordi modulsystemet tillater at man deler og setter sammen remmen etter behov. Man trenger intet verktøy, og det behøves heller ikke å løsne noen deler for å få remmen på plass. Den kan tres inn i banen den skal gå, og fordi den er elastisk, hekter man av så mye av remmen at den nesten når rundt. Den siste centimeteren strekker man ut før man snepper remmen på plass.

Det er ikke bare i båt remmen er nyttig, men også til vannpumper, vifter, biler, vaskemaskiner, industrimaskiner osv. Remmen fåes foreløpig kun som V-rem, men det utvikles også flatremmer. Importør er Erling Hovdan A/S, tlf. 22 41 00 44.

Utgave: 

Stikkord: 

SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.
TETT I TETT: Seilbåter tett i tett i Tønsberg i dag (Foto:Amund Rich.Løken).
Trolig har det aldri vært flere båter samlet i kanalen i Tønsberg. Færderseilasen har Tønsberg som endehavn. Det er et båteventyr uten like. Denne gangen er det seilbåtene som dominerer.
Suzuki har akkurat lansert sin største båtmotor noensinne, en 350 hesters V6 – med doble propeller.
100 ÅR: I dag er det 100 år siden Roald Amundsens Maud ble sjøsatt i Vollen. (Foto: Norsk Polarinstitutt).
I dag er det 100 år siden Roald Amundsens «Maud» ble sjøsatt på stranda utenfor Oslofjordmuseet i Vollen i Asker. Den stolte skuta ble bygget ved det anerkjente Christian Jensens båtbyggeri.
NESTENULYKKE: Nesten-ulykker oppstår altfor ofte. Hvem har vikeplikt? Særlig ved mye sjøtrafikk og i trange farvann blir det avgjørende å ha kompetanse om Sjøveisreglene. (Foto: Tone Haugerud)
- Det skjer altfor mange ulykker og nestenulykker på sjøen i dag. Mange av disse ulykkene kan unngås ved at fritidsbåtførerne setter seg mer inn i sjøveisreglene. Det er blant annet viktig at alle kjenner til vikepliktsreglene, sier sjøfartsdirektør Olav Akselsen.
Twitter icon
e-mail icon