Master Belt vifterem

Master Belt vifterem



Genial vifterem i metervare

En smart oppfinnelse har vunnet flere priser det siste året. En nød-vifterem som er uhyre enkel å montere og som kan tilpasses en hver lengde. Master Belt heter remmen, som består av små polypropylen-biter som hektes sammen nesten som et legokloss-system.

Det er oppfinneren, ingeniøren og selgeren Robert Hynes som har utviklet remmen etter flere frustrasjoner med avslitte vifteremmer, ingen i reserve, og mangelfull verktøykasse. Master Belt selges i metervis, og prisen er 310 kroner pr. meter. Men remmen kan brukes om og om igjen, fordi modulsystemet tillater at man deler og setter sammen remmen etter behov. Man trenger intet verktøy, og det behøves heller ikke å løsne noen deler for å få remmen på plass. Den kan tres inn i banen den skal gå, og fordi den er elastisk, hekter man av så mye av remmen at den nesten når rundt. Den siste centimeteren strekker man ut før man snepper remmen på plass.

Det er ikke bare i båt remmen er nyttig, men også til vannpumper, vifter, biler, vaskemaskiner, industrimaskiner osv. Remmen fåes foreløpig kun som V-rem, men det utvikles også flatremmer. Importør er Erling Hovdan A/S, tlf. 22 41 00 44.

Utgave: 

Stikkord: 

MILJØVERSTINGENE: Oslo skal spenge for biltrafikk til byen, men tilrettelegger ytterligere for at miljøverstingene skal få plass. Her cruiseskipet "Azura"som  passerer Dyna Fyr. (Foto: Stian Lysberg Solum, NTB/Scanpix).
-Er det mulig? Oslo vil tilrettelege for større skipstrafikk inn til indre Oslofjord, og det med skip som forurenser mer enn den samlede fritidsflåten. Det er askermannen, båtmannen og stjernekonstruktøren Espen Thorup som tordner.
På båtmessen i Göteborg er Askeladden på plass med nyheten C65 og Uttern med hyttebåten U77.
SILVER: Ny 6,40 meters bowrider fra finske Silver.
Stadig flere båtprodusenter vektlegger bowrider-konseptet. På båtmessen i Göteborg, som åpner i helgen, viser blant andre Silver og Micore nye BR-modeller.
Når Tor slår inn over landet senere i dag kan man risikere bølger med høyde opp mot 13 meter. (Foto:  NTB/Scanpix)
Tor er på full fart inn mot kysten. Sjekk fortøyningene før det er for sent.
ENKLERE: Nå skal det bli litt enklere å registrere fritidsbåten i skipsregisteret.
Fra 1. februar bortfaller kravet om annonsering i riksdekkende avis ved manglende dokumentasjon av eierforhold ved registrering av fartøy under 15 meter i skipsregisteret.
SARGO: FG Racing blir eneimportør av finske Sargo i Norge.
FG Racing overtar som eneimportør av finske Sargo i Norge.
SNART NORGE: Mercurys 400-hester er i bruk i den store verden. Til våren blir den godkjent også for norske fritidsbåter. (Foto: Atle Knutsen).
Mercurys monstermotor på 400 hester har i et års tid blitt vist på messer verden rundt, men ingen eksemplarer er så langt levert til fritidsflåten i Europa. Årsaken er at motoren ikke har vært CE-merket. På vårparten vil den være godkjent for det norske markedet.
Tidligere salgssjef og storbåtselger i Stavanger Marinesenter, Egil Mathisen, har etablert nytt selskap for storbåtmegling og service i Stavanger.
Twitter icon
e-mail icon