Master Belt vifterem

Master Belt vifterem



Genial vifterem i metervare

En smart oppfinnelse har vunnet flere priser det siste året. En nød-vifterem som er uhyre enkel å montere og som kan tilpasses en hver lengde. Master Belt heter remmen, som består av små polypropylen-biter som hektes sammen nesten som et legokloss-system.

Det er oppfinneren, ingeniøren og selgeren Robert Hynes som har utviklet remmen etter flere frustrasjoner med avslitte vifteremmer, ingen i reserve, og mangelfull verktøykasse. Master Belt selges i metervis, og prisen er 310 kroner pr. meter. Men remmen kan brukes om og om igjen, fordi modulsystemet tillater at man deler og setter sammen remmen etter behov. Man trenger intet verktøy, og det behøves heller ikke å løsne noen deler for å få remmen på plass. Den kan tres inn i banen den skal gå, og fordi den er elastisk, hekter man av så mye av remmen at den nesten når rundt. Den siste centimeteren strekker man ut før man snepper remmen på plass.

Det er ikke bare i båt remmen er nyttig, men også til vannpumper, vifter, biler, vaskemaskiner, industrimaskiner osv. Remmen fåes foreløpig kun som V-rem, men det utvikles også flatremmer. Importør er Erling Hovdan A/S, tlf. 22 41 00 44.

Utgave: 

Stikkord: 

Med Volvo Penta som hovedeier, skulle det bare mangle at ikke Seven Marine lanserer en ny gigantmotor med «dobbelt propell». På Miami-messen lanseres to nye modeller på 527 og 577 hester.
Du skaffer deg ikke mange venner med å dra v-åtterne for fri eksos i fredelige kystfarvann. Med dette «grenrøret» kan du velge mellom stille og «rå» lyd.
Den nye serien V-seksere er utviklet på bakgrunn av suksessen med 75, - 150-hesterne. De nye motorene lanseres på Miami-messen.
Ut fra at det enkleste er det beste, er det mange som sverger til den «analoge» dødmannsknappen, - til tross for fikse elektroniske varianter. Er denne det beste fra to verdener?
VOLVO PENTA: Fra september av avvikles Volvo Pentas avdeling i Norge. Svenske Imatech overtar all funksjoner.
Det svenske marine- og industriselskapet Imatech overtar Volvo Pentas virksomhet i Norge.
De fleste kjøper vannscooter for ren fornøyelse. (Foto: Ingvar Ø. Johnsen)
På grunn av den økende interessen utvider det svenske forsikringsselskapet Sveda sin årlige båtlivsundersøkelse med en separat vannscooterdel. Over 700 vannscootereiere har svart og det er forskjeller til «vanlige « båtfolk
Nina Dorthea Terjesen (29) overtar det administrative roret i Winrace Propellers AS.
Etter tjue år som daglig leder i Winrace Propellers overlater Signe Helleland (63) roret til datteren, Nina Dorthea Terjesen (29). Dermed sitter en ny kvinne til rors i den suksessrike familiebedriften på Blakstadheia industriområde i Froland kommune.
Nina Dorthea Terjesen (29) overtar det administrative roret i Winrace Propellers AS.
Etter tjue år som daglig leder i Winrace Propellers overlater Signe Helleland (63) roret til datteren, Nina Dorthea Terjesen (29). Dermed sitter en ny kvinne til rors i suksessrike familiebedriften på Blakstadheia industriområde i Froland kommune
Twitter icon
e-mail icon