Virtuelt besøk i nye Hydrolift P42

IMG_2859.JPG

3D-briller: Hydrolifts Anders Vongraven Krogh går ombord i nye P42.
3D-briller: Hydrolifts Anders Vongraven Krogh går ombord i nye P42.

Virtuelt besøk i nye Hydrolift P42

Den er ennå ikke lansert som «sivil» båt, Hydrolifts P42, som bygger på samme konsept som Redningsselskapets hurtiggående skute i Einar Staff-klassen. Men neste år kommer det både yrkes- og fritidsbåter av P42.

Selv om den ikke er bygget, er det fullt mulig å ta seg om bord i båten. Ta på deg 3D-brillene på Hydrolifts stand på Sjøen for Alle på Lillestrøm, og du kan stige ombord. Her kan du kan velge blant planløsninger, utstyr og interiør og derved komponere den perfekte båten – den som du kanskje også kan sette i bestilling om lommeboken og din bedre halvdel tillater det.
3D fra eiendom til båt
Båtmagasinet fikk demo på den tredimensjonale løsningen. Noe tilsvarende er ikke ukjent fra eiendomsbransjen, men i Norge er det relativt nytt å kunne gå detaljert til verks ombord i en båt på denne måten.

STAFF-KLASSEN: Nå skal Hydrolift lage sivilversjon av Redningsselskapets Einar Staff-klasse. Vi har tatt en virtuell tur i nye P42.
STAFF-KLASSEN: Nå skal Hydrolift lage sivilversjon av Redningsselskapets Einar Staff-klasse. Vi har tatt en virtuell tur i nye P42.

P42 - prektig SUV
Besøket i den virtuelle P42 gir et overbevisende bilde av hvordan SUV´n blir når den settes i produksjon, med ditt motorvalg og interiørløsning. Absolutt en fin måte å presentere en båt som ennå ikke er bygget. Ved hjelp av den virtuelle løsningen kan du i stor grad påvirke den endelige utformingen. Og ikke minst, du må jo bestemme om du vil ha en Rolls Roys vannjet som fremdrift, 2 stk Volvo Penta D6 på hver 400 hester eller kanskje tre eller fire Mercury utenbords på hver 400 hester. Den sistnevnte gjør nok mest inntrykk i gjestehavna.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

1000 HK: Her er Volvo Pentas nye monster på 1000 hk.
Er det rå kraft som gjelder, kan du kjøpe Volvo Pentas nyhet D13 på 1000 hk. Dette er den hittil kraftigste dieselmotorene svenskene har laget.
SEILER IGJEN: Gledens dag i Tønsberg. Saga Oseberg får lov til å seile igjen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix.
Nærings- og fiskeridepartementet har omgjort deler av Sjøfartsdirektoratets vedtak, slik at Saga Oseberg igjen kan seile med passasjerer i Tønsberg havn.
VOLVO-MOTORER: De skal fortsatt hete 7 og være verdens største utenbordsmotorer, men nå er Volvo Penta hovedeier.
Volvo Penta har blitt hovedaksjonær i amerikanske Seven Marine som produserer verdens kraftigste utenbordsmotorer.
SKROGVASK: Med børster under båten rengjør denne maskinen båten raskt og effektivt.
Nå er det slutt på tidkrevende båtpuss og bruk av bunnstoff full av giftige tungmetaller. Nå kan båteierne i Asker gjøre båtvasken unna på 15 minutter, og det mens båten ligger i vannet!
SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.