Virtuelt besøk i nye Hydrolift P42

IMG_2859.JPG

3D-briller: Hydrolifts Anders Vongraven Krogh går ombord i nye P42.
3D-briller: Hydrolifts Anders Vongraven Krogh går ombord i nye P42.

Virtuelt besøk i nye Hydrolift P42

Den er ennå ikke lansert som «sivil» båt, Hydrolifts P42, som bygger på samme konsept som Redningsselskapets hurtiggående skute i Einar Staff-klassen. Men neste år kommer det både yrkes- og fritidsbåter av P42.

Selv om den ikke er bygget, er det fullt mulig å ta seg om bord i båten. Ta på deg 3D-brillene på Hydrolifts stand på Sjøen for Alle på Lillestrøm, og du kan stige ombord. Her kan du kan velge blant planløsninger, utstyr og interiør og derved komponere den perfekte båten – den som du kanskje også kan sette i bestilling om lommeboken og din bedre halvdel tillater det.
3D fra eiendom til båt
Båtmagasinet fikk demo på den tredimensjonale løsningen. Noe tilsvarende er ikke ukjent fra eiendomsbransjen, men i Norge er det relativt nytt å kunne gå detaljert til verks ombord i en båt på denne måten.

STAFF-KLASSEN: Nå skal Hydrolift lage sivilversjon av Redningsselskapets Einar Staff-klasse. Vi har tatt en virtuell tur i nye P42.
STAFF-KLASSEN: Nå skal Hydrolift lage sivilversjon av Redningsselskapets Einar Staff-klasse. Vi har tatt en virtuell tur i nye P42.

P42 - prektig SUV
Besøket i den virtuelle P42 gir et overbevisende bilde av hvordan SUV´n blir når den settes i produksjon, med ditt motorvalg og interiørløsning. Absolutt en fin måte å presentere en båt som ennå ikke er bygget. Ved hjelp av den virtuelle løsningen kan du i stor grad påvirke den endelige utformingen. Og ikke minst, du må jo bestemme om du vil ha en Rolls Roys vannjet som fremdrift, 2 stk Volvo Penta D6 på hver 400 hester eller kanskje tre eller fire Mercury utenbords på hver 400 hester. Den sistnevnte gjør nok mest inntrykk i gjestehavna.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.
TETT I TETT: Seilbåter tett i tett i Tønsberg i dag (Foto:Amund Rich.Løken).
Trolig har det aldri vært flere båter samlet i kanalen i Tønsberg. Færderseilasen har Tønsberg som endehavn. Det er et båteventyr uten like. Denne gangen er det seilbåtene som dominerer.
Suzuki har akkurat lansert sin største båtmotor noensinne, en 350 hesters V6 – med doble propeller.
100 ÅR: I dag er det 100 år siden Roald Amundsens Maud ble sjøsatt i Vollen. (Foto: Norsk Polarinstitutt).
I dag er det 100 år siden Roald Amundsens «Maud» ble sjøsatt på stranda utenfor Oslofjordmuseet i Vollen i Asker. Den stolte skuta ble bygget ved det anerkjente Christian Jensens båtbyggeri.
NESTENULYKKE: Nesten-ulykker oppstår altfor ofte. Hvem har vikeplikt? Særlig ved mye sjøtrafikk og i trange farvann blir det avgjørende å ha kompetanse om Sjøveisreglene. (Foto: Tone Haugerud)
- Det skjer altfor mange ulykker og nestenulykker på sjøen i dag. Mange av disse ulykkene kan unngås ved at fritidsbåtførerne setter seg mer inn i sjøveisreglene. Det er blant annet viktig at alle kjenner til vikepliktsreglene, sier sjøfartsdirektør Olav Akselsen.