Velger ny prisstrategi

Velger ny prisstrategi

Store innkjøp, nye norgespakker og fordelaktig kursutvikling gjør at Bavaria Båt Norge AS velger ny prisstrategi i 2917. Prisene går ned 3-5 prosent.

-Normalt opplever vi en prisjustering opp rundt årsskiftet, men i år er det flere grunner til at vi ikke må det, sier den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang.
Flere elementer
-Vi står for betydelige innkjøp og oppnår stordriftsfordeler. Vi kjøper også mye båt utenfor sommersesongen, noe fabrikken setter pris på, og vi har i tillegg forhandlet frem skreddersydde utstyrspakker basert på hva norske kunder ønsker av ekstrautstyr. Etter forhandlinger med fabrikken, som ble sluttført under den pågående båtmessen i Düsseldorf, er denne pakken betydelig rabattert i forhold til enkeltopsjoner. 
-Hva snakker vi om i kroner og øre?
-Samlet utstyr i en slik pakke representerer nok en verdi opp mot 200.000 kroner og avslaget representerer rundt 20 %. Kursutviklingen mellom kronen og euroen representerer også et betydelig beløp. Totalt blir avslaget på en båtpakke fra tre til fem prosent. Da snakker vi om et pent beløp på en ny båt som for eksempel koster to millioner kroner, sier Solvang.
Bruktbåtprisene stiger
-Vi ser at annenhåndsverdien på bruktbåter nå er stigende, og spesielt de nyere brukte båtene er ettertraktet. Samtidig så har det skjedd så mye god produktutvikling i årene etter finanskrisen, at en ny båt i dag har en betydelig høyere kvalitet, komfort og merverdi. Dette tror jeg vil bidra til økt salg av nye båter de nærmeste årene, sier Solvang

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

GODT SALG: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang selger godt med båter mens jakten på nye eiere i Tyskland fortsetter. (Foto: Amund Rich. Løken).
Samtidig som jakten på ny langsiktig eier pågår, melder Bavaria at produksjonen av fritidsbåter i Giebelstadt går for fullt. I en pressemelding i dag bekreftes det at 30 båter har forlatt produksjonshallene på vei til kunder verden over i løpet av de siste to ukene. Alle 600 ansatte er i full jobb.
Elegant løsning med innbygde påhengene.
Delvis innbygde påhengere er utgangspunktet for de nye «Neo»-modellene til Greenline, som fortsetter sin linje med å utvikle miljøvennlige motorbåter. Denne gangen med den elegante skapningen «NEO».
Neste års London Boat Show er avlyst. Messa skulle ha gått fra 9. til 13. januar , men er altså avlyst. Ifølge arrangørene på grunn av «for lav interesse fra utstillere på grunn av misnøye med messa i alminnelighet, varighet og plassering».
Vask og fjerning av ruskjell og groe på den oppblåsbare, er enklere enn du tror. Vi har brukt «kjøkkenbenkverktøy» og vaskemiddelet og polermiddelet fra Blue Marine i 11 år, og Achillesen er like fin.
Yamaha tar igjen ledelsen i antall hestekrefter blant storprodusentene av påhengere. Med en ny 5,6 liters V-åtter på 425 hk i den største utførelsen, setter produsenten en ny standard.
Ny teknologi fra R35 skal brukes i nye modeller.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2019. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.
Den nye R 35, skal bli banebrytende ifølge Princess.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2919. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.
Med riktig angrepsvinkel og rundede hjørner på skrapa, går det lett å jobbe "kaldt".
Det eneste som er bombesikkert om tape-dekor på båter, er ikke OM den må skiftes eller repareres en dag, men NÅR. Å fjerne den gamle tapen er enklere enn du tror. Klistremerker av forskjellig slag skal også skiftes nå og da.