Sollie-brødrene skiller lag i Goldfish

Goldfish%2520Henrik%2520Solli%252002.jpg

TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.

Sollie-brødrene skiller lag i Goldfish

Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.

-Det er ikke et enkelt skritt å ta, men det er nødvendig, sier Henrik i en overraskende melding søndag.
Forskjellig syn
-Jeg og Pål har fundamentalt forskjellige syn på utviklingen av virksomheten og har ikke funnet felles grunnlag for å fortsette sammen. Vi har blokkert hverandres ambisjoner. Både for selskapets skyld - og vår egen integritet - ble det klart at vi ikke kunne fortsette på denne måten, skriver Henrik Sollie og fortsetter:
Fantastisk reise
-Det har vært en fantastisk reise de siste to tiårene, og jeg er takknemlig å ha vært med i en gjeng som har utviklet et unikt internasjonalt båtmerke. Men alt kommer til en slutt. Jeg føler at det er på tide å gå videre med nye utfordringer, sier han, uten at han ennå kan si hva.
700 prosjekter
-Goldfish har blitt en del av min identitet, så jeg skal bruke litt tid å bestemme hvordan jeg best kan bruke mine kunnskaper og hva skal jeg gjøre de neste 20 årene, sier han. I hans tid i Goldfish er det solgt 700 båter og det er skapt relasjoner til mange kunder som han gjerne vil holde kontakt med videre.

ALENE: Pål Solli blir nå eneeier i Goldfish Boat etter at broren Henrik har bestemt seg for å trekke seg ut.
ALENE: Pål Solli blir nå eneeier i Goldfish Boat etter at broren Henrik har bestemt seg for å trekke seg ut.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Skal du bytte motor på en eldre båt som er konstruert for en totakter, kan vekten på en ny firetakter være avgjørende. Ifølge produsenten er Suzukis nye 100-hester markedets letteste.
Produsenten kaller "Loxo32" en drivstofføkonomisk motorbåt. Etter vår mening blir dette igjen en bastard, selv om produsenten hevder at markedet for en slik båt er neglisjert.
Futuristisk blir bare fornavnet når Beneteau og Peugeot slår seg sammen om å se inn i framtiden. Om prosjektet blir en del av båtlivet i fremtiden, gjenstår å se.
Rikke Lind (t.v.) og Berit Svendsen (t.h.) mener samarbeidet mellom RS og Telenor Kystradio er et godt eksempel på hvordan optimal utnyttelse av samfunnets ressurser bidrar til å styrke sjøsikkerheten, kystberedskapen og tryggheten for de sjøfarende.
Telenor Kystradio og Redningsselskapet har i flere år hatt et nært samarbeid om å trygge kysten for de sjøfarende. Nå styrkes sjøsikkerheten ytterligere ved at de to partnerne i dag signerer en ny samarbeidsavtale, heter det i en pressemelding.
A27 har ganske rå fartslinjer
Vi har tatt de første bildene av Anytecs to nye A23 og A27. Modellene ble presentert for forhandlerne forleden.
Et fint turkonsept, synes vi.
Crossover, salongbåt, eller kall den hva du vil. Turbåt med tak over blir flere og fleres førstevalg, - et fornuftig valg på våre breddegrader.
FORTSATT AVGIFTSFRITAK: Det ble ingenting av Venstres forslag om å fjerne avgiftsfritaket på båtdiesel. Foto: Amund Rich. Løken.
Båtfolket nikker fornøyd med at Venstres forslag om å fjerne avgiftsfritaket for båtdiesel bare ble skift i sand. Avgiftsfritaket blir ikke rørt i det nye statsbudsjettet.
Eksteriørmessig følger den nye modellen dagens trender.
Jeanneau Merry Fisher 10,95 er det første seriøse europeiske forsøket på å lage turbåt med påhengere.