Sollie-brødrene skiller lag i Goldfish

Goldfish%2520Henrik%2520Solli%252002.jpg

TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.

Sollie-brødrene skiller lag i Goldfish

Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.

-Det er ikke et enkelt skritt å ta, men det er nødvendig, sier Henrik i en overraskende melding søndag.
Forskjellig syn
-Jeg og Pål har fundamentalt forskjellige syn på utviklingen av virksomheten og har ikke funnet felles grunnlag for å fortsette sammen. Vi har blokkert hverandres ambisjoner. Både for selskapets skyld - og vår egen integritet - ble det klart at vi ikke kunne fortsette på denne måten, skriver Henrik Sollie og fortsetter:
Fantastisk reise
-Det har vært en fantastisk reise de siste to tiårene, og jeg er takknemlig å ha vært med i en gjeng som har utviklet et unikt internasjonalt båtmerke. Men alt kommer til en slutt. Jeg føler at det er på tide å gå videre med nye utfordringer, sier han, uten at han ennå kan si hva.
700 prosjekter
-Goldfish har blitt en del av min identitet, så jeg skal bruke litt tid å bestemme hvordan jeg best kan bruke mine kunnskaper og hva skal jeg gjøre de neste 20 årene, sier han. I hans tid i Goldfish er det solgt 700 båter og det er skapt relasjoner til mange kunder som han gjerne vil holde kontakt med videre.

ALENE: Pål Solli blir nå eneeier i Goldfish Boat etter at broren Henrik har bestemt seg for å trekke seg ut.
ALENE: Pål Solli blir nå eneeier i Goldfish Boat etter at broren Henrik har bestemt seg for å trekke seg ut.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.
TETT I TETT: Seilbåter tett i tett i Tønsberg i dag (Foto:Amund Rich.Løken).
Trolig har det aldri vært flere båter samlet i kanalen i Tønsberg. Færderseilasen har Tønsberg som endehavn. Det er et båteventyr uten like. Denne gangen er det seilbåtene som dominerer.
Suzuki har akkurat lansert sin største båtmotor noensinne, en 350 hesters V6 – med doble propeller.
100 ÅR: I dag er det 100 år siden Roald Amundsens Maud ble sjøsatt i Vollen. (Foto: Norsk Polarinstitutt).
I dag er det 100 år siden Roald Amundsens «Maud» ble sjøsatt på stranda utenfor Oslofjordmuseet i Vollen i Asker. Den stolte skuta ble bygget ved det anerkjente Christian Jensens båtbyggeri.
NESTENULYKKE: Nesten-ulykker oppstår altfor ofte. Hvem har vikeplikt? Særlig ved mye sjøtrafikk og i trange farvann blir det avgjørende å ha kompetanse om Sjøveisreglene. (Foto: Tone Haugerud)
- Det skjer altfor mange ulykker og nestenulykker på sjøen i dag. Mange av disse ulykkene kan unngås ved at fritidsbåtførerne setter seg mer inn i sjøveisreglene. Det er blant annet viktig at alle kjenner til vikepliktsreglene, sier sjøfartsdirektør Olav Akselsen.