Sollie-brødrene skiller lag i Goldfish

Goldfish%2520Henrik%2520Solli%252002.jpg

TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.

Sollie-brødrene skiller lag i Goldfish

Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.

-Det er ikke et enkelt skritt å ta, men det er nødvendig, sier Henrik i en overraskende melding søndag.
Forskjellig syn
-Jeg og Pål har fundamentalt forskjellige syn på utviklingen av virksomheten og har ikke funnet felles grunnlag for å fortsette sammen. Vi har blokkert hverandres ambisjoner. Både for selskapets skyld - og vår egen integritet - ble det klart at vi ikke kunne fortsette på denne måten, skriver Henrik Sollie og fortsetter:
Fantastisk reise
-Det har vært en fantastisk reise de siste to tiårene, og jeg er takknemlig å ha vært med i en gjeng som har utviklet et unikt internasjonalt båtmerke. Men alt kommer til en slutt. Jeg føler at det er på tide å gå videre med nye utfordringer, sier han, uten at han ennå kan si hva.
700 prosjekter
-Goldfish har blitt en del av min identitet, så jeg skal bruke litt tid å bestemme hvordan jeg best kan bruke mine kunnskaper og hva skal jeg gjøre de neste 20 årene, sier han. I hans tid i Goldfish er det solgt 700 båter og det er skapt relasjoner til mange kunder som han gjerne vil holde kontakt med videre.

ALENE: Pål Solli blir nå eneeier i Goldfish Boat etter at broren Henrik har bestemt seg for å trekke seg ut.
ALENE: Pål Solli blir nå eneeier i Goldfish Boat etter at broren Henrik har bestemt seg for å trekke seg ut.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Sea Ray 320 outboard
På Fort Lauderdal-messen i Florida 1.-, 5. november, viser Sea Ray to nye turbåtmodeller basert på påhengsmotorer. Foreløpig er Europa avventende
Simrad GO12 XSE
Simrads nye multitouch-kartplotterne GO12 XSE og GO7 XSR skal ifølge produsenten være skreddersydd for båteiere som ønsker alt-i-ett-navigeringsprodukter og skal ifølge produsenten være enkle å bruke.
Som vanlig fra Yanmar: Velbygd og kompakt.
Den nye serien firesylindrete motorene med 2,8 liters sylindervolum består av fem motorer fra150 - , til 250 hk, som glir rett inn i markedet både på lystbåt og arbeidsbåtsiden både i singel og dobbeltmontasjer.
Hvis du begynner å få en vond følelse for gjennomføringene ombord, er det på tide å bytte. Etter fem års bruk er vi ikke i tvil: Kompositt er løsningen.
Aluminium er et utmerket båtbyggermateriale, - ikke minst på våre breddegrader. Finnene har ledet utviklingen i mange år. Nå er også finske Bella på banen med aluminiumsmodeller under navnet «Falcon».
En fillete presenning kan være årsaken til stygge vinterskader.
Med norske, varierte vintere med regn, snø, mildvær og sprengkulde, kan vann som fryser ombord være sprengstoff for en båt. Vann som trenger inn på uønskede plasser og som fryser, kan bekke i stykker den mest solide konstruksjon og dette er skumle saker.
Når du som privatperson skal importere ein fritidsbåt til Noreg, må du betale 25 prosent meirverdiavgift (mva) av totalverdien. Du skal ikkje betale toll for import av fritidsbåt.
Kople fra polene på fullt oppladete batterier og gå rundt landstrømopplegget ombord hvis du trenger 220 volt til frostvakta.