Solgte flaggskipet første dag

DSCF2196.JPG

BREDE SMIL: Claes Eliasson og Lars-Erik Solvang i Bavaria Båt Norge kunne koste på seg brede smil. I dag tegnet de kontrakt med norsk kunde på flaggskipet R 55.
BREDE SMIL: Claes Eliasson og Lars-Erik Solvang i Bavaria Båt Norge kunne koste på seg brede smil. I dag tegnet de kontrakt med norsk kunde på flaggskipet R 55.

Solgte flaggskipet første dag

Den gigantiske båtmessen i Düsseldorf hadde ikke vært åpen i så mange timene i dag før radarparet Lars-Erik Solvang og Claes Eliasson i Bavaria Båt Norge kunne koste på seg det bredeste smilet. Da signerte de like gjerne kontrakten på den største attraksjonen på standen, en Bavaria R 55 Fly – og det til en nordmann.

Det var bra besøk av nordmenn på åpningsdagen på den internasjonale båtmessen i Düsseldorf i dag, og blant de besøkende var det også kjøpevillige med kjøpekraft. Det opplevde Claes Eliasson og Lars-Erik Solvang i Bavaria Båt Norge AS. En familie, som fra før har hatt to Bavariaer og som må betraktes som en lojal og god kunde, slo like gjerne til med bestilling av flaggskipet R 55 Fly, en båt med en kontraktspris på 12 millioner kroner. 
Topp utstyrt storbåt
Til en slik pris får familien en topp utstyrt storbåt. Den har blant annet to stykker Volvo Penta IPS 800-motorer, i tillegg til full navigasjonspakke fra Simrad.
Båten kommer til Norge på vårparten og skal denne sesongen ha base i Leangbukta og gå i Oslofjorden. I Norge vil den trolig også bli vist på utstillingen Båter i Sjøen i september.

 

Fakta om Bavartia R55
Motor 2 x Volvo Penta D8 IPS800
Total lengde17,69 m
Bredde 4,66 m
Dybde: 1,27
Drivstofftank: 2000 l
Vanntank: 600l
Pris: 12 millioner

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Polarcirkel med elmotor og batteripakke.
I oktober 2018, skrev Båtmagasinet om gründeren Leiv Stavøstrand, som forlot oljebransjen for å satse på grønn elektrisk fremdrift av både yrkesbåter og fritidsbåter. Nå materialiserer satsingen til gründeren og Evoy seg.
"Ulven" henspeiler til "ulv i fåreklær", - ikke helt uten grunn.
Blant glatte, blinkende superRIBer, fartsuhyrer, nydelige turbåter og mannehøye påhengere er det likevel «Ulven» som stikker av med betegnelsen «Messas villeste» på «Sjøen for alle» på Lillestrøm. Siste sjanse til et besøk på messa er i dag og i morgen.
NY GENERASJON: AMT 210 DC representerer en ny generasjon daycruisere fra Finland. (Foto: Amund Rich. Løken).
Nye 210 DC er finske AMTs siste bidrag i et stadig voksende marked for daycruisere. Nyheten vises på «Sjøen for alle» på Lillestrøm denne uken.
Den er den minste i Ibiza-rangen, men den har avgjort et Ibiza-gen i seg, nyheten Ibiza 450 Roto, den nye ungdomsbåten fra Ibiza som kan leveres med motorkraft opp til 25 hester. Båten som fredag skal tildeles en fortjent vinner er utstyrt med en Yamaha 9
En av nyhetene på årets utgave av båtutstillingen «Sjøen for alle» er Ibizas rotasjonsstøpte ungdomsbåt 450 Roto. Fredag kan du vinne den her på messen, sier Morgenklubbens Geir Schau.
Amerikansk båtindustri er mangesidig og markedet er stort nok til at noen lever godt design du ikke ofte ser. Danalevi Powerboat er en av disse og de lever godt på designlinjer fra den tiden amerikanske biler var ekte «Amerikanere».
62 knop med twin Mercury R400 koplet til Mercury Racing Digital Zero Effort throttles er kort hva du kan vente deg som standardlevering hvis du kjøper en Sunseeker Hawk 38.
Bowridere med sitteplasser forut har ikke fått norsk navn. Det har forsåvidt ikke RIB heller. Uansett: Capelli er tidlig ute med kombinasjonen av de to.
Når ting med O-ringer blir vanskelige å ha med å gjøre og går tregt, kan du forlenge livet til O-ringen med WD 40. Spraying av gummi over lengre tid mener mange kan føre til at gummien morkner.
Nye vidundersprayer popper opp, men WD 40 er fortsatt en av de seiglivede kongene på haugen. Super på mekanikken og elektronikken, men også grei til å impregnere båtsko og støvler og over 100 andre jobber i hverdagen både her, der og ikke minst: ombord.