Smart Skager-snekke

Smart Skager-snekke

Dette er vel ikke akkurat et vanlig syn på toppen av motorkassa i en snekke. Skager 660 har fått en rekke nye og smarte løsninger. (23.02.10)

Av Therese Vågen

Skager-snekka har fra før av kunnet tilpasses ulike behov og bygges opp etter kundenes ønsker, blant annet som åpen eller lukket båt, og nå har gutta i Langesunds-bedriften kommet opp med enda en genial idè og smarte løsninger som gjør den 22 fots snekka enda mer brukervennlig og tilpasningsdyktig.

Kreativt og praktisk
For eksempel hvorfor ikke plassere en bysseløsning på toppen av motorkassa? Ja, hvorfor ikke! Motoren ligger likevel såpass lavt i båten for å redusere støy, og da kan en jo likegodt bruke kassa til noe fornuftig. Som tenkt, så gjort. Dermed kan du lage og innta dine egne måltider om bord i snekka. Under bordplata på motorkassa kan du få både vask, kokebluss og kjøleboks, eller lager for bestikk og servise.

Daycruisersnekke
Men det stopper ikke der. Puter med underlag plassert mellom benkene enten i baugen eller akter, gir også mulighet for overnatting eller en stor solseng på late sommerdager. På hekken kan også Skager 660 få montert på badeplattform, i tillegg er det muligheter for toalettløsning i u-benken i baugen. Kalesjeløsning og targabøyle med lanterner er også tilgjengelig utstyr.

Snart norgespremiere
Den smarte Skager-snekka ble for første gang vist fram under messa i Düsseldorf, og i helgen er det danskene som får ta en nærmere titt på båten. Her hjemme blir båten å se på Sjøen for alle på Lillestrøm.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

NØKLER: Veileder i Kirkens Bymisjon i Tønsberg, Henrik Larsen, fikk nøkler til båten fra Jørn Hennig i Vrengen Maritime. (Foto: Amund Rich. Løken).
-Vær så god, bruk båten hele sesongen. Vi spanderer også drivstoffet, sier Jørn Hennig i Vrengen Maritime. I dag stilte han en Pioner 15 med 20 hesters motor til Kirkens Bymisjon disposisjon i Tønsberg.
GUDMOR: Wenche Myhre stod for den høytidelige dåpen av RS «Odd Fellow III» FOTO: Redningsselskapet/Per S. Larsen
Det ble folkefest ved Honnørbrygga i hovedstaden da redningsskøyta «Odd Fellow III» ble ønsket hell og lykke i sin videre gjerning av gudmor Wenche Myhre.
Polarcirkel med elmotor og batteripakke.
I oktober 2018, skrev Båtmagasinet om gründeren Leiv Stavøstrand, som forlot oljebransjen for å satse på grønn elektrisk fremdrift av både yrkesbåter og fritidsbåter. Nå materialiserer satsingen til gründeren og Evoy seg.
"Ulven" henspeiler til "ulv i fåreklær", - ikke helt uten grunn.
Blant glatte, blinkende superRIBer, fartsuhyrer, nydelige turbåter og mannehøye påhengere er det likevel «Ulven» som stikker av med betegnelsen «Messas villeste» på «Sjøen for alle» på Lillestrøm. Siste sjanse til et besøk på messa er i dag og i morgen.
NY GENERASJON: AMT 210 DC representerer en ny generasjon daycruisere fra Finland. (Foto: Amund Rich. Løken).
Nye 210 DC er finske AMTs siste bidrag i et stadig voksende marked for daycruisere. Nyheten vises på «Sjøen for alle» på Lillestrøm denne uken.
Den er den minste i Ibiza-rangen, men den har avgjort et Ibiza-gen i seg, nyheten Ibiza 450 Roto, den nye ungdomsbåten fra Ibiza som kan leveres med motorkraft opp til 25 hester. Båten som fredag skal tildeles en fortjent vinner er utstyrt med en Yamaha 9
En av nyhetene på årets utgave av båtutstillingen «Sjøen for alle» er Ibizas rotasjonsstøpte ungdomsbåt 450 Roto. Fredag kan du vinne den her på messen, sier Morgenklubbens Geir Schau.
Amerikansk båtindustri er mangesidig og markedet er stort nok til at noen lever godt design du ikke ofte ser. Danalevi Powerboat er en av disse og de lever godt på designlinjer fra den tiden amerikanske biler var ekte «Amerikanere».
62 knop med twin Mercury R400 koplet til Mercury Racing Digital Zero Effort throttles er kort hva du kan vente deg som standardlevering hvis du kjøper en Sunseeker Hawk 38.