Skapt for sport og fiske

BW.jpg

SOSIAL OG SPORTY: Nye Boston Whaler Outrage 280 er en sosial og sporty båt som hobbyfiskeren vil elske.
SOSIAL OG SPORTY: Nye Boston Whaler Outrage 280 er en sosial og sporty båt som hobbyfiskeren vil elske.

Skapt for sport og fiske

Boston Whaler lanserer en ny 280 Outrage. Båten er skreddersydd for hobbyfiskeren, men er også godt tilpasset sportsbruk.

Boston Whaler lanserer en ny 280 Outrage har et høyt fribord og en solid konsoll som sammen med et veltilpasset soltak gir god beskyttelse både for skipper, passasjer og utstyr.
For fiskeentusiaster
På ekte amerikansk vis har 280 Outrage godt med holdere til fiskestenger. Bak førerplassen er det en wetbar, med en vask som sikkert til nytte i forbindelse med fiske.  Båten er praktisk innredet med gode sitteplasser og en flott salong med plass til bord foran konsollen.  Den har gode stuverom under alle benkene. I dørken er det også flere gode stuverom, et foran og to lange på hver side av konsollen, i tillegg til flere skuffer og skap. Akter er det en sofabenk som kan vippes opp. Da blir det god dørkplass for fiskere.
Toalett i konsollen
Båten har et eget toalettrom  med dusj i konsollen med inngang på styrbord side. Konsollen er stor og robust - og stor og det er avsatt  god plass til alt hva du måtte trenge av plottere og utstyr. Her er for eksempel plass til 2 x 12 tommers glassskjermer. Med 2 x 350 Mercury 53 knop oppnår du i følge produsenten 53 knop. Den kan leveres med joystick.
FAKTA BOSTON WHALER 280 OUTRAGE
Lengde: 8,34 meter
Bredde: 2.84 meter
Dyptgående: 0.50 meter
Vekt: 2,767 kg u(motorer
Max vekt motor: 635 kg
Antall personer: 4
Motor: 2X300/2X225 hk
Skrog: 23 grader (akter)
Drivstoff: 704 liter
Vann:  106 liter
Pris: ca. 2.080.000
Opplysninger:www.kragstad.no                  

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.
Formene til "storsjarken" bygges på Sri lanka
Erling Viksund har bygget over 1000 sjarker og et stort antall fritidsbåter. Han kjent på både god medvind og hard motvind, men nekter å gi opp. I en alder av 80, er han i gang igjen.
Diskret og harmonisk «råtass»
Egil Ranvig, Hydrolift-grunder og sjef/designer/konstruktør av Cormate-båtene, er en av de få helnorske båtprodusentene som får den internasjonale fiffen til å heve på øyenbrynene. Nå har han gjort det igjen.
Er du ute etter de absolutt siste tiendedels knopene på topp, kan det hende du kan finne dem med Livorsis steppede trimplan, som er konstruert for å oppnå mindre våt flate og redusert vannmotstand i de høye hastighetene.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.
Obligatorisk fritidsbåtregister skal utredes sammen med evaluering av returordning for kasserte fritidsbåter.