Simrad med større og radarklare skjermer

Simrad med større og radarklare skjermer

Simrads nye multitouch-kartplotterne GO12 XSE og GO7 XSR skal ifølge produsenten være skreddersydd for båteiere som ønsker alt-i-ett-navigeringsprodukter og skal ifølge produsenten være enkle å bruke.

GO12 XSE har et nytt, 12-tommers skjermalternativ for GO-serien, mens den oppdaterte GO7 XSR-modellen har radarkompatibilitet, som ikke har vært tilgjengelig for GO7 XSE tidligere. De nye skjermene i GO-serien har lyssterke og skal være enkle i bruk. De nye skjermene har intuitiv multi-touch betjening - kjent fra smarttelefoner og nettbrett. Du kan berøre skjermen for å sette veipunkter, zoome ved å knipe på skjermen samt trykke og dra for å panorere over kart og rask tilgang til alle funksjonene. Kartplotterne har alle funksjoner og er intuitive å bruke – selv for personer med lite eller ingen erfaring, hevdes det. 

Begge er kompatible med Simrad Broadband 3G/4G™- og Halo Radar-systemene og har oinnebygd GPS. De har også StructureScan® HD og CHIRP-ekkolodd for fiskeleting, integrert autopilot, overvåking av motordata, full tilkobling av lydunderholdning og innebygd trådløs tilkobling. Begge er kompatible til NMEA 2000® -kompatible sensorer. Både C-map og Navionics er blant kartalternativene.

Med en passende svinger får du presis dybdesporing og fiskeleting i sanntid. Du kan også bla tilbake i dybdehistorikken og spore tidligere turer og enkelt stille inn veipunkter for de beste fiskeoplassene. TotalScan™ alt-i-ett-svingeren gir en komplett undervannsvisning for sportsfiskere, inkludert det fiskesøkende CHIRP-ekkoloddet og StructureScan® HD, for å gi livaktige sideskanningsbilder av strukturer der det kan finnes fisk, i tillegg til å vise detaljer direkte under båten med DownScan Imaging™. ForwardScan™-ekkoloddteknologien er innebygd i enhetene (svinger selges separat) og gir fremovervendte ekkoloddvisninger i to dimensjoner av bunndybden foran båten. 

De frittstående GO7-, GO9- og GO12-kartplotterne har nå tilleggsfunksjoner som kan låses opp – VelocityTrack for Halo Pulse Compression Radar Systems. Ved å bruke dopplereffekten kan VelocityTrack få Halo-radaren til å fastsette om målet nærmer seg, kommer nærmere, drar unna eller står stille i forhold til båten. VelocityTrack passer perfekt til MARPA og gir en umiddelbar visning av bevegelsene til alle relative mål, noe som gjør det enklere å plukke ut relevante mål og spore og ignorere mål som ikke utgjør noen fare.

(Redigert pressemelding)

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Cox Powetrain sier at deres 300 hk diesel påhenger er konstruert for å vare «tre ganger lenger» og ha 25 prosents lenger rekkevidde enn tilsvarende bensinmotorer.
Vetus lanserer nye børsteløse thrustere på verdens største utstyrsmesse, METS i Amsterdam. «Bow Pro Boosted» har integrert lader som skal både skal gi økt truster-effekt og lade batterier.
Her er de aller første bildene på Nimbus T11. Båten har verdenspremeiere på Boot i Düsseldorf i januar. T11 blir foreløpig flaggskipet i den nye serien til den svenske produsenten, som innledet det nye programmet med Weekender 9 (W9) som kom for nøyaktig ett år siden.
I disse dager lanserer Yanmar drev på alle fem sine 4 LV motorer med drev. De japanske dieslene har mange venner i Norge, - basert på gjennomgående bra kvalitet og bra driftssikkerhet.
Marex sanker priser, og vel fortjent. Nå har Marex 310 Sun Cruiser blitt kåret til «årets motorbåt på inntil 40 fot» av andre produsenter og den kroatiske båtkatalogen NauCAT.
Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.