Sea-Doo lanserer scooter for hobbyfiskeren

fisker.jpg

FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.

Sea-Doo lanserer scooter for hobbyfiskeren

Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.

Vannscooteren Sea-Doo Fish Pro 155 representerer mye nytt i segmentet «sjøens motorsykler». Den er utviklet videre på skroget til suksessmodellen Sea-Doo 300, men den store forskjellen er likevel at den bare har halvparten av motorkraften, 155 hestekrefter, og den er spesialdesignet for hobbyfiskeren. Scooteren ble presentert for første gang i Norge i dag.

VELUTSTYRT: Sea-Doo Pro Fish har løsninger og moduler som kan tilpasses brukerens behov.
VELUTSTYRT: Sea-Doo Pro Fish har løsninger og moduler som kan tilpasses brukerens behov.

Fart ikke viktigst
-Fart er absolutt ikke viktig, her er det full fokus på nytte og opplevelse, sier Tor Isaksen, Country Manager, i BRP Norway til Båtmagasinet.
Denne modellen er den første og eneste rene vannscooteren som er spesialdesignet fra fabrikk til et formål. Den er utstyrt med mange finurlige løsninger, blant annet en avtagbar fiskekjøler, en velplassert plotter fra Garmin, et baksete som både kan flyttes på og fjernes, fotstøtte på begge sider av scooteren og en praktisk plattform akter.
VELPLASSERT: I samarbeid med Garmin er det utviklet en plotter med fish-finder-funksjon.
VELPLASSERT: I samarbeid med Garmin er det utviklet en plotter med fish-finder-funksjon.

157.000 kroner
-Av erfaring vet vi at hobbyfiskeren ofte drar på feltet alene, da kan jo en scooter som denne være ideell, ikke minst prismessig i forhold til en båt med samme egenskaper. Sea-Doo Pro Fish koster godt utstyrt rett i underkant av 157.000 kroner, sier Isaksen.
Den nye scooteren kan være vel så godt egnet for de to eller tre personene (tre-seter) som vil på en hyggelig opplevelsestur. Da kan boksen brukes til annen oppbevaring.
FISKEKJØLER: En solid boks egnet til oppbevaring av fangst. Den kan med enkelt  grep flyttes på eller fjernes.
FISKEKJØLER: En solid boks egnet til oppbevaring av fangst. Den kan med enkelt grep flyttes på eller fjernes.

Velprøvd motor
Scooteren har en velprøvd Rotax-motor som BRP benytter i mange andre av sine produkter, både snøscootere og ATV-er og basert på den samme teknologi som selskapets Evinrude E-Tec-modeller.
Selv om fart ikke er viktigst i denne modellen, kan den ifølge produsenten kjøres i 40 knop i 4 timer, med et forbruk på ca. 20 liter i timen, men da medbragt en velplassert og skreddersydd ekstratank.
PLATTFORM: Skroget er forlenget med en hensiktsmessig plattform.
PLATTFORM: Skroget er forlenget med en hensiktsmessig plattform.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Det er skumle tider for båter som ligger utpå. Spesielt de åpne eller delvis åpne som samler mye snø. Med meldinger om mildvær og frost om hverandre, er det all grunn til å ta en tur nedom havna med snøskuffa eller øsekaret.
SKYTER FART: Nordkapp Boats blir tilført markedskraft med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
Frydenbø Marine og Nordkapp Boats har siden 2001 hatt et fruktbart samarbeid om produksjon og distribusjon av båt- og motor i Skandinavia. Nå rigger de seg for fremtiden med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
«Den nye generasjonen styrhusbåter fra Askeladden er svært godt disponert. Det er sørget for løsninger der plassen utnyttes på de riktige stedene. Det gjør båten til en glimrende weekendbåt med et allsidig brukspotensiale.» Dette er kort hva redaktør Atle Knutsen konkluderer med etter å ha testet nyskapningen.
De fleste bilmodeller har det. Når bilen nærmer seg noe, piper det og blinker i alarmer. Nå lanseres et avansert system for båt og Båtmagasinet fikk det presentert på Düsseldorfmessen. Raymarine står bakSeaSense, men mye styres av FLIR-teknologi.
FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.
Lars-Erik Solvang er mannen som står i front for alle Bavaria-forhandlere verden når det skal formidles ønsker og behov inn til ledelsen i Giebelstadt.
HVOR ER BÅTEN MIN? Designer Espen Thorup skulle så gjerne vise oss European Powerboat of the Year, men Nordkappen er rett og slett ikke på messen i det hele tatt.
DÜSSELDORF: Nordkapp Noblesse 660 gikk helt til topps i European Powerboat of the Year 2019. Men hvor er vinnerbåten? I hvert fall ikke på messen.
GIGANT: Nesten 12,5 meter måler det nye flaggskipet fra Nimbus.
Nimbus har ikke ligget på latsiden det siste året. Nye modeller har kommet på løpende bånd, og nå er den foreløpige toppmodellen i serien med landstedbåter avduket: Nimbus T11 på hele 12 meters lengde.
STOR BLOKK - FÆRRE HESTER: Den mektige V8-motoren til Yamaha på 425 hk kommer nå i en mindre versjon på 375 hk.
Lillesøsteren til Yamaha’s heftige 425 hk V8 XTO ble i dag lansert under båtmessen BOOT i Düsseldorf i Tyskland. Den nye motoren på 375 hk er basert på samme plattform som 425-hesteren, men skal erstatte Yamahas eksisterende V8 på 350 hk.