Sea-Doo lanserer scooter for hobbyfiskeren

fisker.jpg

FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.

Sea-Doo lanserer scooter for hobbyfiskeren

Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.

Vannscooteren Sea-Doo Fish Pro 155 representerer mye nytt i segmentet «sjøens motorsykler». Den er utviklet videre på skroget til suksessmodellen Sea-Doo 300, men den store forskjellen er likevel at den bare har halvparten av motorkraften, 155 hestekrefter, og den er spesialdesignet for hobbyfiskeren. Scooteren ble presentert for første gang i Norge i dag.

VELUTSTYRT: Sea-Doo Pro Fish har løsninger og moduler som kan tilpasses brukerens behov.
VELUTSTYRT: Sea-Doo Pro Fish har løsninger og moduler som kan tilpasses brukerens behov.

Fart ikke viktigst
-Fart er absolutt ikke viktig, her er det full fokus på nytte og opplevelse, sier Tor Isaksen, Country Manager, i BRP Norway til Båtmagasinet.
Denne modellen er den første og eneste rene vannscooteren som er spesialdesignet fra fabrikk til et formål. Den er utstyrt med mange finurlige løsninger, blant annet en avtagbar fiskekjøler, en velplassert plotter fra Garmin, et baksete som både kan flyttes på og fjernes, fotstøtte på begge sider av scooteren og en praktisk plattform akter.
VELPLASSERT: I samarbeid med Garmin er det utviklet en plotter med fish-finder-funksjon.
VELPLASSERT: I samarbeid med Garmin er det utviklet en plotter med fish-finder-funksjon.

157.000 kroner
-Av erfaring vet vi at hobbyfiskeren ofte drar på feltet alene, da kan jo en scooter som denne være ideell, ikke minst prismessig i forhold til en båt med samme egenskaper. Sea-Doo Pro Fish koster godt utstyrt rett i underkant av 157.000 kroner, sier Isaksen.
Den nye scooteren kan være vel så godt egnet for de to eller tre personene (tre-seter) som vil på en hyggelig opplevelsestur. Da kan boksen brukes til annen oppbevaring.
FISKEKJØLER: En solid boks egnet til oppbevaring av fangst. Den kan med enkelt  grep flyttes på eller fjernes.
FISKEKJØLER: En solid boks egnet til oppbevaring av fangst. Den kan med enkelt grep flyttes på eller fjernes.

Velprøvd motor
Scooteren har en velprøvd Rotax-motor som BRP benytter i mange andre av sine produkter, både snøscootere og ATV-er og basert på den samme teknologi som selskapets Evinrude E-Tec-modeller.
Selv om fart ikke er viktigst i denne modellen, kan den ifølge produsenten kjøres i 40 knop i 4 timer, med et forbruk på ca. 20 liter i timen, men da medbragt en velplassert og skreddersydd ekstratank.
PLATTFORM: Skroget er forlenget med en hensiktsmessig plattform.
PLATTFORM: Skroget er forlenget med en hensiktsmessig plattform.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Hos ekspertisen er en prosents forbedring på propelleffekt et realt kvantesprang. Sharrow propellens tester viser effektforbedringer på 9 - 15 prosent.
Nimbus Boats AB kjøper finske Bella Boats av Brunswick Corporation og danner dermed Nordens ledende konsern i fritidsbåtbransjen. Kjøpet omfatter samtlige av Bellas varemerker: Bella, Flipper, Aquador og Falcon.
Tyske Hanse har tatt over båtbyggerier i vansker. På motorbåtsiden er det norske Fjord og Engelske Sealine som er ryggraden. På Düsseldorfmessen i januar lanserer Sealine en ny toppmodell; Sealine C390.
Antatt pris for GreenStars 450 el-hester kan bli 1000 kroner hesten og en batteripakke til oppunder den samme totalprisen, gjør at bestillingslistene antakeligvis ikke blir lange i første omgang.
Cox Powetrain sier at deres 300 hk diesel påhenger er konstruert for å vare «tre ganger lenger» og ha 25 prosents lenger rekkevidde enn tilsvarende bensinmotorer.
Vetus lanserer nye børsteløse thrustere på verdens største utstyrsmesse, METS i Amsterdam. «Bow Pro Boosted» har integrert lader som skal både skal gi økt truster-effekt og lade batterier.
Her er de aller første bildene på Nimbus T11. Båten har verdenspremeiere på Boot i Düsseldorf i januar. T11 blir foreløpig flaggskipet i den nye serien til den svenske produsenten, som innledet det nye programmet med Weekender 9 (W9) som kom for nøyaktig ett år siden.
I disse dager lanserer Yanmar drev på alle fem sine 4 LV motorer med drev. De japanske dieslene har mange venner i Norge, - basert på gjennomgående bra kvalitet og bra driftssikkerhet.