Satser på god vekst i båtmarkedet i Vestfold

IMG_2493.JPG

VEKST: Vestfold Maritim forventer kraftig omsetningsvekst i årene som kommer. Nå er det helårs båtliv i det nye 880 kvadratmeter store anlegget på Vear utenfor Tønsberg. (Foto: Amund Rich. Løken).
VEKST: Vestfold Maritim forventer kraftig omsetningsvekst i årene som kommer. Nå er det helårs båtliv i det nye 880 kvadratmeter store anlegget på Vear utenfor Tønsberg. (Foto: Amund Rich. Løken).

Satser på god vekst i båtmarkedet i Vestfold

Med klokketro på markedet og god medvind satser Vestfold Maritime i nytt gigantisk båtsenter på Vear. Butikkarealet er mer enn 10-doblet og flere ansatte er på vei inn.

-Vi satser bredt og stort, for dette har vi tro på, sier daglig leder Per Ivar Aas til Båtmagasinet. Den lille virksomheten som startet i Melsomvik i 2008 har vokst seg til å bli en av de største aktørene innen fritidsbåt i Vestfold og landets desidert største på vannscootere. De flyttet fra Melsomvik til Vear i 2015 med det klare mål å utvide både salg og service. Snaue to år etter har det skjedd. Butikklokalet er mer enn ti-doblet, og i det 500 kvm store verkstedet er det tilrettelagt for enda flere mekanikere.
Båt hele året
-På sjøen er kanskje båtsesongen nokså kort, men med dette supre anlegget skal vi vise at det er liv laga for båt og vannscootere hele året, sier en fornøyd daglig leder Per Ivar Aas, og legger til;
-Vi selger like mye båt og vannscootere om vinteren som om sommeren. Verkstedet har mye å gjøre på denne årstiden. Vår filosofi er at båtfolket skal bruke sesongen på sjøen, og da er det viktig å bruke resten av året til å forberede seg, enten det dreier seg om å bytte båt, ha service på motoren eller delta på maritime kurs, sier han. I tillegg til det store anlegget på Vear har selskapet et anlegg i Melsomvik som leies ut til arrangementer og hvor all kursvirksomhet er samlet.
Forventer stor vekst
I det flotte anlegget på Vear er det i tillegg til en stor og flott båt- og vannscooterutstilling også en egen innendørs avdeling for salg av brukte båter og vannscootere. Her er det også «vinterhotell» for båter, motorer og vannscootere. De to siste årene har selskapet hatt en årlig omsetning på om lag 35 millioner kroner, men Aas legger ikke skjul på at veksten skal fortsette. Innen 2020 skal omsetningen økes til 60 millioner kroner.
I tillegg til å være forhandler av Yamaha motorer og båter fra Finnmaster og Grand, satses det stort på et sterkt voksende marked av Sea Doo vannscootere. Selskapet har også et autorisert Yamha og Silver-verksted.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

1000 HK: Her er Volvo Pentas nye monster på 1000 hk.
Er det rå kraft som gjelder, kan du kjøpe Volvo Pentas nyhet D13 på 1000 hk. Dette er den hittil kraftigste dieselmotorene svenskene har laget.
SEILER IGJEN: Gledens dag i Tønsberg. Saga Oseberg får lov til å seile igjen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix.
Nærings- og fiskeridepartementet har omgjort deler av Sjøfartsdirektoratets vedtak, slik at Saga Oseberg igjen kan seile med passasjerer i Tønsberg havn.
VOLVO-MOTORER: De skal fortsatt hete 7 og være verdens største utenbordsmotorer, men nå er Volvo Penta hovedeier.
Volvo Penta har blitt hovedaksjonær i amerikanske Seven Marine som produserer verdens kraftigste utenbordsmotorer.
SKROGVASK: Med børster under båten rengjør denne maskinen båten raskt og effektivt.
Nå er det slutt på tidkrevende båtpuss og bruk av bunnstoff full av giftige tungmetaller. Nå kan båteierne i Asker gjøre båtvasken unna på 15 minutter, og det mens båten ligger i vannet!
SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.