Satser på god vekst i båtmarkedet i Vestfold

IMG_2493.JPG

VEKST: Vestfold Maritim forventer kraftig omsetningsvekst i årene som kommer. Nå er det helårs båtliv i det nye 880 kvadratmeter store anlegget på Vear utenfor Tønsberg. (Foto: Amund Rich. Løken).
VEKST: Vestfold Maritim forventer kraftig omsetningsvekst i årene som kommer. Nå er det helårs båtliv i det nye 880 kvadratmeter store anlegget på Vear utenfor Tønsberg. (Foto: Amund Rich. Løken).

Satser på god vekst i båtmarkedet i Vestfold

Med klokketro på markedet og god medvind satser Vestfold Maritime i nytt gigantisk båtsenter på Vear. Butikkarealet er mer enn 10-doblet og flere ansatte er på vei inn.

-Vi satser bredt og stort, for dette har vi tro på, sier daglig leder Per Ivar Aas til Båtmagasinet. Den lille virksomheten som startet i Melsomvik i 2008 har vokst seg til å bli en av de største aktørene innen fritidsbåt i Vestfold og landets desidert største på vannscootere. De flyttet fra Melsomvik til Vear i 2015 med det klare mål å utvide både salg og service. Snaue to år etter har det skjedd. Butikklokalet er mer enn ti-doblet, og i det 500 kvm store verkstedet er det tilrettelagt for enda flere mekanikere.
Båt hele året
-På sjøen er kanskje båtsesongen nokså kort, men med dette supre anlegget skal vi vise at det er liv laga for båt og vannscootere hele året, sier en fornøyd daglig leder Per Ivar Aas, og legger til;
-Vi selger like mye båt og vannscootere om vinteren som om sommeren. Verkstedet har mye å gjøre på denne årstiden. Vår filosofi er at båtfolket skal bruke sesongen på sjøen, og da er det viktig å bruke resten av året til å forberede seg, enten det dreier seg om å bytte båt, ha service på motoren eller delta på maritime kurs, sier han. I tillegg til det store anlegget på Vear har selskapet et anlegg i Melsomvik som leies ut til arrangementer og hvor all kursvirksomhet er samlet.
Forventer stor vekst
I det flotte anlegget på Vear er det i tillegg til en stor og flott båt- og vannscooterutstilling også en egen innendørs avdeling for salg av brukte båter og vannscootere. Her er det også «vinterhotell» for båter, motorer og vannscootere. De to siste årene har selskapet hatt en årlig omsetning på om lag 35 millioner kroner, men Aas legger ikke skjul på at veksten skal fortsette. Innen 2020 skal omsetningen økes til 60 millioner kroner.
I tillegg til å være forhandler av Yamaha motorer og båter fra Finnmaster og Grand, satses det stort på et sterkt voksende marked av Sea Doo vannscootere. Selskapet har også et autorisert Yamha og Silver-verksted.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Skal du bytte motor på en eldre båt som er konstruert for en totakter, kan vekten på en ny firetakter være avgjørende. Ifølge produsenten er Suzukis nye 100-hester markedets letteste.
Produsenten kaller "Loxo32" en drivstofføkonomisk motorbåt. Etter vår mening blir dette igjen en bastard, selv om produsenten hevder at markedet for en slik båt er neglisjert.
Futuristisk blir bare fornavnet når Beneteau og Peugeot slår seg sammen om å se inn i framtiden. Om prosjektet blir en del av båtlivet i fremtiden, gjenstår å se.
Rikke Lind (t.v.) og Berit Svendsen (t.h.) mener samarbeidet mellom RS og Telenor Kystradio er et godt eksempel på hvordan optimal utnyttelse av samfunnets ressurser bidrar til å styrke sjøsikkerheten, kystberedskapen og tryggheten for de sjøfarende.
Telenor Kystradio og Redningsselskapet har i flere år hatt et nært samarbeid om å trygge kysten for de sjøfarende. Nå styrkes sjøsikkerheten ytterligere ved at de to partnerne i dag signerer en ny samarbeidsavtale, heter det i en pressemelding.
A27 har ganske rå fartslinjer
Vi har tatt de første bildene av Anytecs to nye A23 og A27. Modellene ble presentert for forhandlerne forleden.
Et fint turkonsept, synes vi.
Crossover, salongbåt, eller kall den hva du vil. Turbåt med tak over blir flere og fleres førstevalg, - et fornuftig valg på våre breddegrader.
FORTSATT AVGIFTSFRITAK: Det ble ingenting av Venstres forslag om å fjerne avgiftsfritaket på båtdiesel. Foto: Amund Rich. Løken.
Båtfolket nikker fornøyd med at Venstres forslag om å fjerne avgiftsfritaket for båtdiesel bare ble skift i sand. Avgiftsfritaket blir ikke rørt i det nye statsbudsjettet.
Eksteriørmessig følger den nye modellen dagens trender.
Jeanneau Merry Fisher 10,95 er det første seriøse europeiske forsøket på å lage turbåt med påhengere.