Saga i godt sig

Nye forhandlere i inn- og utland:

Saga i godt sig

Nye forhandlere både innenlands og utenlands forteller at Norges eldste lystbåtverft, Saga Boat AS ikke lider av alderdomsproblemer. Og båtene produseres fullt ut i Norge.

Artikkelforfatteren har alltid hevdet at en båt som er bygget i Norge og Skandinavia er gode nok for all verdens klima og forholdet, mens det motsatte ikke alltid er tilfelle. Det er derfor hyggelig å registrere at de som fortsatt produserer båtene sine i Norge, lever et godt liv med gode produkter.

    Bra bør båtene være hvis de skal friste kunder nord i vårt eget land. Saga Boat AS har nå inngått samarbeide med erfarne Harstad Marina om salg og service i det nord-norske markedet. Saga produserer i dag båter fra 22 til 41 fot, - alle halvplanere eller «glidere», med innenbords dieselmotor og strak aksel.

    Eksport er heller ikke å forakte, og Saga har alltid stått sterk i Tyskland og Holland. Der har man nå signert nye forhandlere i begge landene.

 

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

GODT SALG: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang selger godt med båter mens jakten på nye eiere i Tyskland fortsetter. (Foto: Amund Rich. Løken).
Samtidig som jakten på ny langsiktig eier pågår, melder Bavaria at produksjonen av fritidsbåter i Giebelstadt går for fullt. I en pressemelding i dag bekreftes det at 30 båter har forlatt produksjonshallene på vei til kunder verden over i løpet av de siste to ukene. Alle 600 ansatte er i full jobb.
Elegant løsning med innbygde påhengene.
Delvis innbygde påhengere er utgangspunktet for de nye «Neo»-modellene til Greenline, som fortsetter sin linje med å utvikle miljøvennlige motorbåter. Denne gangen med den elegante skapningen «NEO».
Neste års London Boat Show er avlyst. Messa skulle ha gått fra 9. til 13. januar , men er altså avlyst. Ifølge arrangørene på grunn av «for lav interesse fra utstillere på grunn av misnøye med messa i alminnelighet, varighet og plassering».
Vask og fjerning av ruskjell og groe på den oppblåsbare, er enklere enn du tror. Vi har brukt «kjøkkenbenkverktøy» og vaskemiddelet og polermiddelet fra Blue Marine i 11 år, og Achillesen er like fin.
Yamaha tar igjen ledelsen i antall hestekrefter blant storprodusentene av påhengere. Med en ny 5,6 liters V-åtter på 425 hk i den største utførelsen, setter produsenten en ny standard.
Ny teknologi fra R35 skal brukes i nye modeller.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2019. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.
Den nye R 35, skal bli banebrytende ifølge Princess.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2919. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.
Med riktig angrepsvinkel og rundede hjørner på skrapa, går det lett å jobbe "kaldt".
Det eneste som er bombesikkert om tape-dekor på båter, er ikke OM den må skiftes eller repareres en dag, men NÅR. Å fjerne den gamle tapen er enklere enn du tror. Klistremerker av forskjellig slag skal også skiftes nå og da.