Saga i godt sig

Nye forhandlere i inn- og utland:

Saga i godt sig

Nye forhandlere både innenlands og utenlands forteller at Norges eldste lystbåtverft, Saga Boat AS ikke lider av alderdomsproblemer. Og båtene produseres fullt ut i Norge.

Artikkelforfatteren har alltid hevdet at en båt som er bygget i Norge og Skandinavia er gode nok for all verdens klima og forholdet, mens det motsatte ikke alltid er tilfelle. Det er derfor hyggelig å registrere at de som fortsatt produserer båtene sine i Norge, lever et godt liv med gode produkter.

    Bra bør båtene være hvis de skal friste kunder nord i vårt eget land. Saga Boat AS har nå inngått samarbeide med erfarne Harstad Marina om salg og service i det nord-norske markedet. Saga produserer i dag båter fra 22 til 41 fot, - alle halvplanere eller «glidere», med innenbords dieselmotor og strak aksel.

    Eksport er heller ikke å forakte, og Saga har alltid stått sterk i Tyskland og Holland. Der har man nå signert nye forhandlere i begge landene.

 

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Cox Powetrain sier at deres 300 hk diesel påhenger er konstruert for å vare «tre ganger lenger» og ha 25 prosents lenger rekkevidde enn tilsvarende bensinmotorer.
Vetus lanserer nye børsteløse thrustere på verdens største utstyrsmesse, METS i Amsterdam. «Bow Pro Boosted» har integrert lader som skal både skal gi økt truster-effekt og lade batterier.
Her er de aller første bildene på Nimbus T11. Båten har verdenspremeiere på Boot i Düsseldorf i januar. T11 blir foreløpig flaggskipet i den nye serien til den svenske produsenten, som innledet det nye programmet med Weekender 9 (W9) som kom for nøyaktig ett år siden.
I disse dager lanserer Yanmar drev på alle fem sine 4 LV motorer med drev. De japanske dieslene har mange venner i Norge, - basert på gjennomgående bra kvalitet og bra driftssikkerhet.
Marex sanker priser, og vel fortjent. Nå har Marex 310 Sun Cruiser blitt kåret til «årets motorbåt på inntil 40 fot» av andre produsenter og den kroatiske båtkatalogen NauCAT.
Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.