Ranger Tugs R29 i ny utgave

Ranger-Tugs-R-29s-15-vsm-850--N.jpg

BUET FRONTRUTE: Den nye Ranger Tugs R29 har fått en stor og buet frontrute som gir god sikt i alle retninger.
BUET FRONTRUTE: Den nye Ranger Tugs R29 har fått en stor og buet frontrute som gir god sikt i alle retninger.

Ranger Tugs R29 i ny utgave

Styrhuset i den nye Ranger Tugs R29 er stort og lyst med mye taklys og en stor og buet frontrute som gir god oversikt – og utsikt.

Den moderne luksusutgaven av den amerikanske taubåten er en praktisk og vennlig familiebåt. I styrhuset, som ser langt større ut enn hva det i realiteten er på grunn av store luker og glassflater i taket, er det plassert en sosial og fin spiseplass på styrbord side rett bak førerplassen. Den doble sofastolen kan vendes som førerstol. Salongen kan også senkes og blir da en fin soveplass for to personer. Byssa er plassert på babord side, bak en stol som vender i kjøreretningen. Under dekk finner vi en romslig kapteinlugar med et tilstøtende toalettrom.
Uteplassen er delvis overbygget. Motoren, en Volvo Penta D4 240 hk er plassert under dørken her ute, og det betyr minimal støy fra motoren.
Fakta om Ranger Tugs R-29:
Total lengde: 10,16 meter
Bredde: 3,05 meter
Dyptgående: 0,71 meter
Vekt: 4 762 meter
Drivstoff: 548 liter
Vann: 227 liter
Pris: 2 245 000
Opplysninger: www.stavangermarinesenter.no

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.
Formene til "storsjarken" bygges på Sri lanka
Erling Viksund har bygget over 1000 sjarker og et stort antall fritidsbåter. Han kjent på både god medvind og hard motvind, men nekter å gi opp. I en alder av 80, er han i gang igjen.
Diskret og harmonisk «råtass»
Egil Ranvig, Hydrolift-grunder og sjef/designer/konstruktør av Cormate-båtene, er en av de få helnorske båtprodusentene som får den internasjonale fiffen til å heve på øyenbrynene. Nå har han gjort det igjen.
Er du ute etter de absolutt siste tiendedels knopene på topp, kan det hende du kan finne dem med Livorsis steppede trimplan, som er konstruert for å oppnå mindre våt flate og redusert vannmotstand i de høye hastighetene.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.
Obligatorisk fritidsbåtregister skal utredes sammen med evaluering av returordning for kasserte fritidsbåter.