Premiere for norsk dayucruiser

Ibiza_nett.jpeg

FOR OVERNATTING: Den nye, store Ibiza-modellen har overnattingsmulighet for fire personer.
FOR OVERNATTING: Den nye, store Ibiza-modellen har overnattingsmulighet for fire personer.
Markerer jubileum med Ibiza 811 Touring:

Premiere for norsk dayucruiser

Norske Ibiza Boats AS har utviklet nye modeller i høy fart siden 2014. Under båtutstillingen Sjøen for alle, som åpner på onsdag, lanserer de sin nye toppmodell Ibiza 811 Touring – en mektig daycruiser med gode overnattingsmuligheter.

Produsenten i Arendal, som startet i 1991, kan markere 25-årsjubileum i år og er en av de siste gjenværende båtprodusentene på Sørlandet. De har solgt nær 5.000 fritidsbåter siden starten, og har helt fornyet modellprogrammet i løpet av drøyt to år. Den nye daycruiseren 811 Touring er en videreføring av suksessmodellen 760 Touring, og går i direkte konkurranse med blant andre nye Yamarin 81 DC.

I følge produsenten er den nye modellen en svært sosial, robust og velkjørende daycruiser med gode overnattingsmuligheter for fire personer. Blant annet har den et fullverdig toalettrom med elektrisk toalett og god plass. Båten er foreløpig siste modell med det nye designet som Ibiza lanserte i 2014. Et av kjennetegnene er kraftige fenderlister, baugfender og en gjennomtenkt dekkslayout som gjør båten svært fleksibel i bruk. Båten er tilpasset utenbordsmotorer med ytelse fra 300 til 400 hk.

Den nye Ibiza 811 Touring har en omfattende utstyrsliste, som blant annet inkluderer tre batterier, hydraulisk styring, kalesje, LED-belysning, vinduer i skrog og dekk, 56 liters vanntank med trykkvann, vindusvisker, solcelle-drevne ventiler og dobbel USB ladekontakt i cabinen. I anledning jubileet tilbys båten med ekstra fordelaktig pris på en stor utstyrspakke som omfatter bunnstoff, syrefast vindskjerm, elektrisk toalett, teakdørk i cockpit, på fordekk og på badeplattform, 49 liters kjøleskap i syrefast, Wallas kokeapparat, tiltratt, solseng og havnepressening.

TEKNISKE DATA

Lengde: 8,11 meter

Bredde: 2,80 meter

Vekt uten motor, ca: 1.900 kg

Vekt inkl. motor og utstyr, ca: 2.250 kg

Motor, fra-til: 300-400 hk

Pris: 999.500 kroner med 300 hk

Mer informasjon: www.ibizaboats.no

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

"Ulven" henspeiler til "ulv i fåreklær", - ikke helt uten grunn.
Blant glatte, blinkende superRIBer, fartsuhyrer, nydelige turbåter og mannehøye påhengere er det likevel «Ulven» som stikker av med betegnelsen «Messas villeste» på «Sjøen for alle» på Lillestrøm. Siste sjanse til et besøk på messa er i dag og i morgen.
NY GENERASJON: AMT 210 DC representerer en ny generasjon daycruisere fra Finland. (Foto: Amund Rich. Løken).
Nye 210 DC er finske AMTs siste bidrag i et stadig voksende marked for daycruisere. Nyheten vises på «Sjøen for alle» på Lillestrøm denne uken.
Den er den minste i Ibiza-rangen, men den har avgjort et Ibiza-gen i seg, nyheten Ibiza 450 Roto, den nye ungdomsbåten fra Ibiza som kan leveres med motorkraft opp til 25 hester. Båten som fredag skal tildeles en fortjent vinner er utstyrt med en Yamaha 9
En av nyhetene på årets utgave av båtutstillingen «Sjøen for alle» er Ibizas rotasjonsstøpte ungdomsbåt 450 Roto. Fredag kan du vinne den her på messen, sier Morgenklubbens Geir Schau.
Amerikansk båtindustri er mangesidig og markedet er stort nok til at noen lever godt design du ikke ofte ser. Danalevi Powerboat er en av disse og de lever godt på designlinjer fra den tiden amerikanske biler var ekte «Amerikanere».
62 knop med twin Mercury R400 koplet til Mercury Racing Digital Zero Effort throttles er kort hva du kan vente deg som standardlevering hvis du kjøper en Sunseeker Hawk 38.
Bowridere med sitteplasser forut har ikke fått norsk navn. Det har forsåvidt ikke RIB heller. Uansett: Capelli er tidlig ute med kombinasjonen av de to.
Når ting med O-ringer blir vanskelige å ha med å gjøre og går tregt, kan du forlenge livet til O-ringen med WD 40. Spraying av gummi over lengre tid mener mange kan føre til at gummien morkner.
Nye vidundersprayer popper opp, men WD 40 er fortsatt en av de seiglivede kongene på haugen. Super på mekanikken og elektronikken, men også grei til å impregnere båtsko og støvler og over 100 andre jobber i hverdagen både her, der og ikke minst: ombord.
Det er skumle tider for båter som ligger utpå. Spesielt de åpne eller delvis åpne som samler mye snø. Med meldinger om mildvær og frost om hverandre, er det all grunn til å ta en tur nedom havna med snøskuffa eller øsekaret.