Pilotprosjekt sikrer verkstedhjelp

redning.jpg

SLEP: Nå skal Redningsselskapet hjelpe deg med å finne det rette verkstedet.
SLEP: Nå skal Redningsselskapet hjelpe deg med å finne det rette verkstedet.

Pilotprosjekt sikrer verkstedhjelp

- Målet med pilotprosjektet er å sikre totalmedlemmene i Redningsselskapet en sikker tilgang til riktig verksted hvis et uhell eller havari skulle inntreffe, sier Erik Brauner i Norboat (Norges Båtbransjeforbund) til Båtmagasinet.

Pilotprosjektet vil bli gjennomført i Østfold med redningsskøyta i Skjærhalden i sentrum. Hovedmålsettingen er at mannskapet på skøyta enklere skal vite hvilket verksted som er klare for å ta imot en havarist der og da, og at dette er det rette verkstedet som kan serve havaristen på best mulig måte.
I alles interesse
- Vi ser på dette som en klar fordel for medlemmene, sier Erik Brauner. - Våre medlemsbedrifter ser positivt på samarbeidet og har gitt detaljer som kran-kapasitet, hvilke motorer og skader som kan repareres o.s.v. Disse opplysningene er lagret hos skøyta, og dermed har de en snarvei til den beste løsningen for havaristen, sier han.
Kysten rundt
- Pilotprosjektet i Øatfold skal evalueres etter 2017-sesongen og Norboats ambisjon er at dette skal bli til glede for både Redningsselskapet, Norboats medlemsbedrifter og selvsagt  totalmedlemmene, som derved kan være trygge på å få den beste assistansen til rett tid, Sier Brauner.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

1000 HK: Her er Volvo Pentas nye monster på 1000 hk.
Er det rå kraft som gjelder, kan du kjøpe Volvo Pentas nyhet D13 på 1000 hk. Dette er den hittil kraftigste dieselmotorene svenskene har laget.
SEILER IGJEN: Gledens dag i Tønsberg. Saga Oseberg får lov til å seile igjen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix.
Nærings- og fiskeridepartementet har omgjort deler av Sjøfartsdirektoratets vedtak, slik at Saga Oseberg igjen kan seile med passasjerer i Tønsberg havn.
VOLVO-MOTORER: De skal fortsatt hete 7 og være verdens største utenbordsmotorer, men nå er Volvo Penta hovedeier.
Volvo Penta har blitt hovedaksjonær i amerikanske Seven Marine som produserer verdens kraftigste utenbordsmotorer.
SKROGVASK: Med børster under båten rengjør denne maskinen båten raskt og effektivt.
Nå er det slutt på tidkrevende båtpuss og bruk av bunnstoff full av giftige tungmetaller. Nå kan båteierne i Asker gjøre båtvasken unna på 15 minutter, og det mens båten ligger i vannet!
SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.