Pål leder VM

Bilde 1.jpg

leder: Imponerende ledelse til Pål Virik Nilsen i Offshore-VM.
leder: Imponerende ledelse til Pål Virik Nilsen i Offshore-VM.

Pål leder VM

Etter seks av åtte VM runder leder Sandefjordingen Pål Virik Nilsen og hans Australske team årets verdensmesterskap i den største Offshoreklassen.

Nå går det mot en spennende VM avslutning i hjemlandet til de argeste konkurrentene.
Virik Nilsen leder med elleve poeng til Victory team fra De Arabiske Emiratene. Victory team har vunnet VM de siste fire sesongene og kommer til å gjøre alt for å vinne nok en gang. At VM avslutningen skjer i Dubai i desember ser Pål på som positivt.
- Araberne tar dette utrolig seriøst. Teamet er hundre prosent profesjonelt og jobber hver dag hele året for at båtene skal gå fortere og bedre, sier Pål. Med statsstøtte og sjeike konger som følger dette med argusøyne jeg tror det kan bli for mye press på førerne i teamet. Det er de som skal til syvende og sist kjøre båten rundt banen. 
-Det er der jeg tror vi har en fordel. Vi har kommet inn som ledere i VM sammendraget veldig overaskende på samtlige team og da særlig Victory. Vi har vunnet race med minutter i positiv margin. Det har aldri skjedd før. Fortsetter vi å imponere på trening i Dubai, og greier å ta det med inn i kvalifisering og race så tror jeg virkelig vi kan dra dette i land mener en optimistisk og spent Pål Virik Nilsen.
Pål er for øvrig nominert til «Årets båtsportutøver» i Norge av Norges Motorsportforbund. Prisutdelingen skjer under Motorsportgallaen på Gardermoen 11. november.
De to siste VM rundene kjøres i Dubai 30. november til 2. desember.

LEDER: Pål Virik Nilsen leder verdensmesterskap i XCAT, verdens største Offshore-serie.
LEDER: Pål Virik Nilsen leder verdensmesterskap i XCAT, verdens største Offshore-serie.
  

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Neste års London Boat Show er avlyst. Messa skulle ha gått fra 9. til 13. januar , men er altså avlyst. Ifølge arrangørene på grunn av «for lav interesse fra utstillere på grunn av misnøye med messa i alminnelighet, varighet og plassering».
Vask og fjerning av ruskjell og groe på den oppblåsbare, er enklere enn du tror. Vi har brukt «kjøkkenbenkverktøy» og vaskemiddelet og polermiddelet fra Blue Marine i 11 år, og Achillesen er like fin.
Yamaha tar igjen ledelsen i antall hestekrefter blant storprodusentene av påhengere. Med en ny 5,6 liters V-åtter på 425 hk i den største utførelsen, setter produsenten en ny standard.
Ny teknologi fra R35 skal brukes i nye modeller.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2019. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.
Den nye R 35, skal bli banebrytende ifølge Princess.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2919. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.
Med riktig angrepsvinkel og rundede hjørner på skrapa, går det lett å jobbe "kaldt".
Det eneste som er bombesikkert om tape-dekor på båter, er ikke OM den må skiftes eller repareres en dag, men NÅR. Å fjerne den gamle tapen er enklere enn du tror. Klistremerker av forskjellig slag skal også skiftes nå og da.
RØRT: En tydelig rørt Frode Sundsdal ble sensasjonelt tysk mester i Formel 2 i helgen. Foto: Tony Blom Pettersen
Frode Sundsdal tok en sensasjonell seier i det tyske F2 båtsport mesterskapet i Brodenbach i helgen.
Lett glidende glidelåser og best av alt: Ingen skjolder.
Kalesje er dessverre forbruksvare, men prisnivået på en ny eller reparasjoner, gjør det verdt å bevare den hundre prosent så lenge som mulig. En liten detalj som trege glidelåser er irriterende, og for mye krefter på en treg glidelås kan for få ødeleggende følger.