Oslopolitiets nye muskelbunt

M12 RECON Open Side_nett.png

POLITIBÅT: Den nye politibåten, designet og utviklet hos Goldfish i Son, kan du se på «Sjøen for alle» som åpner onsdag 14. mars.
POLITIBÅT: Den nye politibåten, designet og utviklet hos Goldfish i Son, kan du se på «Sjøen for alle» som åpner onsdag 14. mars.

Oslopolitiets nye muskelbunt

Politiets nye fartsmonster kan du se på båtutstillingen «Sjøen for alle» som åpner på Lillestrøm onsdag 14. mars.

Sjøtjenesten i Oslo politidistrikt setter i år inn muskelbunten Goldfish M12 i tjeneste. Det har tatt fem år å utvikle den. Båten er designet og utviklet i samarbeid med Goldfish i Son som gjennom mange år har bygget forsterkede RIB-er både for politi og forsvar i inn- og utland
Tre motorer
Båten er utstyrt med tre Mercury Verado på hver 350 hestekrefter. Goldfish M12 Recon er basert på Goldfish sin tidligere erfaring med å levere båter til både politi og forsvar. Den er designet for å fungere som en funksjonell og sikker plattform for krevende operasjoner og drift i både tøffe vintermiljøer og fine sommerdager. Forsvaret har allrede erfaring med den.
Fire sitteplasser
Båten er 12,5 meter lang, har en grei marsjfart på 45 knop og har kun plass til to politifolk og to passasjerer.

 

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Det er skumle tider for båter som ligger utpå. Spesielt de åpne eller delvis åpne som samler mye snø. Med meldinger om mildvær og frost om hverandre, er det all grunn til å ta en tur nedom havna med snøskuffa eller øsekaret.
SKYTER FART: Nordkapp Boats blir tilført markedskraft med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
Frydenbø Marine og Nordkapp Boats har siden 2001 hatt et fruktbart samarbeid om produksjon og distribusjon av båt- og motor i Skandinavia. Nå rigger de seg for fremtiden med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
«Den nye generasjonen styrhusbåter fra Askeladden er svært godt disponert. Det er sørget for løsninger der plassen utnyttes på de riktige stedene. Det gjør båten til en glimrende weekendbåt med et allsidig brukspotensiale.» Dette er kort hva redaktør Atle Knutsen konkluderer med etter å ha testet nyskapningen.
De fleste bilmodeller har det. Når bilen nærmer seg noe, piper det og blinker i alarmer. Nå lanseres et avansert system for båt og Båtmagasinet fikk det presentert på Düsseldorfmessen. Raymarine står bakSeaSense, men mye styres av FLIR-teknologi.
FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.
Lars-Erik Solvang er mannen som står i front for alle Bavaria-forhandlere verden når det skal formidles ønsker og behov inn til ledelsen i Giebelstadt.
HVOR ER BÅTEN MIN? Designer Espen Thorup skulle så gjerne vise oss European Powerboat of the Year, men Nordkappen er rett og slett ikke på messen i det hele tatt.
DÜSSELDORF: Nordkapp Noblesse 660 gikk helt til topps i European Powerboat of the Year 2019. Men hvor er vinnerbåten? I hvert fall ikke på messen.
GIGANT: Nesten 12,5 meter måler det nye flaggskipet fra Nimbus.
Nimbus har ikke ligget på latsiden det siste året. Nye modeller har kommet på løpende bånd, og nå er den foreløpige toppmodellen i serien med landstedbåter avduket: Nimbus T11 på hele 12 meters lengde.
STOR BLOKK - FÆRRE HESTER: Den mektige V8-motoren til Yamaha på 425 hk kommer nå i en mindre versjon på 375 hk.
Lillesøsteren til Yamaha’s heftige 425 hk V8 XTO ble i dag lansert under båtmessen BOOT i Düsseldorf i Tyskland. Den nye motoren på 375 hk er basert på samme plattform som 425-hesteren, men skal erstatte Yamahas eksisterende V8 på 350 hk.