Om å importere båt fra utlandet

Om å importere båt fra utlandet

Når du som privatperson skal importere ein fritidsbåt til Noreg, må du betale 25 prosent meirverdiavgift (mva) av totalverdien. Du skal ikkje betale toll for import av fritidsbåt.

Tilsvarende gjeld for næringsdrivande som ikkje er registrert i mva-registeret.

Totalverdien = båtverdien + frakt + eventuelle andre kostnader som har kome på i utlandet som t.d. kostnader til utbetring, ombygging, CE-merking o.l.

Du må betale meirverdiavgift uansett alderen på båten. Tollverdien (grunnlaget for berekning av meirverdiavgift) blir fastsett etter reglane i tollova kapittel 7.

Døme:

Ein båt blir kjøpt i Danmark for 65 000 kroner. Frakt- og forsikringskostnader fram til Noreg kjem på 1 500 kroner. Du skal betale:

Meirverdiavgift: (65 000 kroner + 1 500 kroner) * 25 % 

= 16 625 kroner

Ein båt blir kjøpt i Tyskland for 50 000 kroner. Frakt- og forsikringskostnader fram til Noreg kjem på 1 500 kroner. I tillegg betaler du for enkle utbetringar med totalt 8 000 kroner. Du skal betale:

Meirverdiavgift: (50 000 kroner + 1 500 kroner + 8 000 kroner) * 25 % 

= 14 875 kr

Du skal ikkje betale toll for fritidsbåtar.

Slik innfører du båten

Ta straks kontakt med Tolletaten når du kjem til Noreg med båten du skal innføre. Tolletaten vil berekne avgiftene du skal betale.

Kjem du køyrande: Vel ein grenseovergang med betjent tollstad.

Kjem du sjøvegen: Ta kontakt med næraste tollstad.

Verksemder som er registert i mva-registeret

For verksemder som er pliktig å registrere seg i mva-registeret, blir innførsels-mva ikkje lenger bereknet, innberettet og betalt via ein tolldeklarasjon, det skal skje i mva-meldinga.

Krav til CE-merking av båtar og motorar ved innførsel

Alle båtar med lengd på skroget frå 2,5 til 24 meter og vasscooterar skal vere CE-merkte. Unnateke er båtar som var i bruk i eit EU/EØS-land før 16. juni 1998. CE-merket viser at båten oppfyller tryggleikskrava for båttypen.

Motorar skal i utgangspunktet vere CE-merkte av produsenten.

Turistar og andre som er i Noreg mellombels

Dersom du er turist eller har anna mellombels opphald i Noreg, kan du ta med deg utanlandsk fritidsbåt mellombels utan å betale avgifter. Båten skal vere til personleg bruk, og han kan ikkje nyttast av personar med fast opphald i Noreg. Dersom du oppfyller desse vilkåra, treng du ikkje å melde deg for Tolletaten ved innførselen.

Båten må utførast når du forlèt landet. Han kan likevel etterlatast på visse vilkår.

Flytte til Noreg

Du kan ta med deg fritidsbåten tollfritt til Noreg dersom desse vilkåra er oppfylte:

Du må ha budd i utlandet samanhengande i minst fem år like før innreisa.

Båten må ikkje vere over 15 meter.

Du må ha eigd båten i minst 12 månader før innreisa og brukt han i utlandet i same tidsrom.

Du må ta med deg båten til Noreg seinast eitt år etter innreisa.

Du må behalde båten i minst to år etter fortollinga før han kan seljast eller overdragast.

Du må dokumentere vilkåra når du innfører båten. Søknad om tollfritak skal sendast til den tollregionen du flyttar til.

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Cox Powetrain sier at deres 300 hk diesel påhenger er konstruert for å vare «tre ganger lenger» og ha 25 prosents lenger rekkevidde enn tilsvarende bensinmotorer.
Vetus lanserer nye børsteløse thrustere på verdens største utstyrsmesse, METS i Amsterdam. «Bow Pro Boosted» har integrert lader som skal både skal gi økt truster-effekt og lade batterier.
Her er de aller første bildene på Nimbus T11. Båten har verdenspremeiere på Boot i Düsseldorf i januar. T11 blir foreløpig flaggskipet i den nye serien til den svenske produsenten, som innledet det nye programmet med Weekender 9 (W9) som kom for nøyaktig ett år siden.
I disse dager lanserer Yanmar drev på alle fem sine 4 LV motorer med drev. De japanske dieslene har mange venner i Norge, - basert på gjennomgående bra kvalitet og bra driftssikkerhet.
Marex sanker priser, og vel fortjent. Nå har Marex 310 Sun Cruiser blitt kåret til «årets motorbåt på inntil 40 fot» av andre produsenter og den kroatiske båtkatalogen NauCAT.
Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.